Peugeot podał do wiadomości, że EX1 podczas pierwszej próby bicia rekordu we wrześniu 2010 roku dystans 1/8 mili pokonał w 8,89 s. Na przebycie 1/4 mili, czyli nieco ponad 402 m potrzebował 14,4 s. Standardowy sprint do „setki” trwał zaledwie 3,58 s.
Wyniki te zostały jeszcze poprawione podczas drugiej próby, którą zorganizowano w Chinach, a dokładniej na lotnisku Chengdu – stolicy prowincji Sichua.
Dlaczego akurat tam? Francuzi uważają, że Chiny to jeden z najważniejszych rynków na świecie, na którym do końca 2015 roku chcą sprzedawać 500 tys. samochodów rocznie. Auta takie jak EX1, poprawiające wizerunek marki, mogą w tym tylko pomóc.
Pomiary uzyskane na lotnisku Chengdu wprawiły francuskich inżynierów w jeszcze większe zadowolenie. Elektryczny roadster 1/8 mili pokonał w 7,08 s, zaś 1/4 mili w 12,67 s. Według przepisów FIA jest to rekord świata dla pojazdów lądowych o masie własnej w przedziale od 500 do 1000 kg.
Zmniejszył się również czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h – 340-konny EX1 potrzebuje na to dokładnie 3,49 s. Na tym jednak nie koniec. Peugeot zapowiada kolejne próby bicia rekordu. Po to przecież ten samochód został stworzony.