Peugeot podał do wiadomości, że EX1 podczas pierwszej próby bicia rekordu we wrześniu 2010 roku dystans 1/8 mili pokonał w 8,89 s. Na przebycie 1/4 mili, czyli nieco ponad 402 m potrzebował 14,4 s. Standardowy sprint do „setki” trwał zaledwie 3,58 s.
Wyniki te zostały jeszcze poprawione podczas drugiej próby, którą zorganizowano w Chinach, a dokładniej na lotnisku Chengdu – stolicy prowincji Sichua.
Dlaczego akurat tam? Francuzi uważają, że Chiny to jeden z najważniejszych rynków na świecie, na którym do końca 2015 roku chcą sprzedawać 500 tys. samochodów rocznie. Auta takie jak EX1, poprawiające wizerunek marki, mogą w tym tylko pomóc.
Pomiary uzyskane na lotnisku Chengdu wprawiły francuskich inżynierów w jeszcze większe zadowolenie. Elektryczny roadster 1/8 mili pokonał w 7,08 s, zaś 1/4 mili w 12,67 s. Według przepisów FIA jest to rekord świata dla pojazdów lądowych o masie własnej w przedziale od 500 do 1000 kg.
Zmniejszył się również czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h – 340-konny EX1 potrzebuje na to dokładnie 3,49 s. Na tym jednak nie koniec. Peugeot zapowiada kolejne próby bicia rekordu. Po to przecież ten samochód został stworzony.
Galeria zdjęć
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1
Peugeot EX1