Presja konkurencji na amerykańskim rynku zmusiła światowego lidera w produkcji samochodów, by zaoferował we wszystkich modelach koncernu sprzedawanych w USA lub Kanadzie gwarancję mechaniczną komponentów układu napędowego na 5 lat lub 100 tys. mil. Nie odgrywa przy tym żadnej roli, czy chodzi o drogiego Saaba, luksusowego Cadillaca czy taniego Chevroleta lub Saturna. Zarazem poszerzono ofertę pomocy drogowej assistance, którą również można wykorzystywać przez pięć lat od kupna pojazdu.

W pełni przenośna gwarancja to nowy instrument marketingowy GM, który pokazuje starania o zwiększenie sprzedaży oraz zwiększenie lojalności klienta względem produktów tego koncernu. Z podobną strategią gwarancyjną odnieśli w latach dziewięćdziesiątych sukces koreańscy producenci Hyundai i Kia, a ich samochody są co raz popularniejsze. Na podobny sukces liczy teraz GM.

Największy światowy producent samochodów w ostatnim czasie stara się wybrnąć z problemów finansowych, które może rozwiązać wyłącznie wzrost sprzedaży. Zanim na rynku pojawią się nowe modele, GM postawiło na podwyższenie jakości swoich produktów. A okazuje się, że nowa strategia się sprawdza! W ostatnich badaniach J. D. Power, w którym badano zadowolenie klientów z poszczególnymi markami samochodów, GM uzyskuje co raz lepsze wyniki, a ilość napraw gwarancyjnych obniżyła się o 40%. Dzięki temu firma odważyła się przedłużyć gwarancję, bo ostatnie sukcesy pokazują, że nie będą z tym związane niepotrzebne koszty.

Gwarancja dotyczy ponad 9500 komponentów zarówno silników i skrzyni biegów, jak i pozostałych części układu napędowego w autach marek Buick, Cadillac, Chevrolet, GMC, Hummer, Pontiac, Saab i Saturn od roku modelowego 2007. Gwarancja działa wstecz również na samochody roku modelowego 2007, które już sprzedano.

Pozostałe komponenty samochodów marek Buick, Cadillac, Hummer i Saab obejmuje w USA i Kanadzie gwarancja na 4 lata lub 50 tys. mil, marki Chevrolet, GMC, Pontiac i Saturn oferują gwarancję na 3 lata lub 36 tys. mil.