Największą premierą będzie nowa Mazda6 Sport Kombi, którą dopełni europejski debiut Mazdy6 Sedan oraz dwóch modeli koncepcyjnych – Mazdy Vision Coupe i Mazdy KAI Concept. Po raz pierwszy w Europie szerokiej publiczności zaprezentowana zostanie także technologia Skyaktiv-X – rewolucyjny silnik benzynowy nowej generacji.

Najnowsze udoskonalenia Mazdy6 są jak dotąd najbardziej wszechstronne i zapewniają poprawę jakości niemal każdego detalu w tym flagowym dla Mazdy modelu.

W Genewie zaprezentowana będzie również Mazda Vision Coupe uznana niedawno za „Najpiękniejszy Samochód Koncepcyjny Roku”. Model ten przejmuje podstawowe założenia formy opływowego czterodrzwiowego coupe. Dla uzyskania takiej ekspresji projektanci zrezygnowali z rytmicznego modelowania ruchu, na który kładły nacisk wcześniejsze odsłony stylistyki KODO, wybierając za to prosty kształt, który pozbawiony zbędnych detali hołduje zasadzie „mniej znaczy więcej”. Projektanci postawili też na uwypuklenie gry światła na karoserii Mazdy Vision Coupe.

W przypadku nazwy drugiego samochodu koncepcyjnego, słowo „Kai” oznacza pioniera. Kompaktowy hatchback KAI Concept, który stanowi zapowiedź przyszłych modeli marki, będzie kolejną gwiazdą stoiska w Mazdy. Reprezentuje on idealny pojazd napędzany silnikiem spalinowym, umiejętnie łącząc przełomowe rozwiązania techniczne modeli następnej generacji z futurystyczną stylistyką.

W nowym koncepcyjnym hatchbacku zastosowano także inne rozwiązanie Mazdy następnej generacji – SKYACTIV-VEHICLE ARCHITECTURE, które sprzyja maksymalnemu wykorzystaniu naturalnych zdolności ciała ludzkiego dla uzyskania pełnego zespolenia kierowcy z samochodem.

Premierowym prezentacjom nowych modeli Mazdy w Genewie towarzyszyć będzie ekspozycja silnika Skyactiv-X. Jest to autorska jednostka Mazdy następnej generacji, odznaczająca się nowatorską metodą spalania, określoną, jako SPCCI (Spark-Controlled Compression Ignition – zapłon samoczynny sprężonej mieszanki sterowany świecą). Skyactiv-X to pierwszy na świecie silnik benzynowy wykorzystujący zapłon samoczynny, dostępny w zastosowaniach komercyjnych. Technologia SPCCI łączy zapłon świecowy z tradycyjnego silnika benzynowego z zasadą zapłonu samoczynnego, właściwą silnikom Diesla i korzysta z najlepszych właściwości każdego z nich, odznaczając się szeroką skalą obrotów użytecznych i czystością spalin przy natychmiastowej reakcji na ruch przepustnicy i niskim zużyciu paliwa.