Tym razem tajemniczy fotograf zdokumentował szkielet karoserii, która w ramach szkolenia załogi powstaje na taśmie produkcyjnej zakładu Fiata w Pomigliano d’Arco. Już na tej bazie można wyobrazić sobie ostateczne kształty nowego modelu, który pod wieloma względami przypomina Fiata Uno produkowanego w Brazylii.
Konstruktorzy zachowali podstawowe kształty i wysokie nadwozie. Także nowa generacja będzie miała trzy boczne otwory okienne, ale ostatni będzie tym razem miał zaokrąglone kształty. Tylne światła nadal utrzymają pionowy kształt, ale będą krótsze i staną się częścią pokrywy bagażnika.
Auto powstało na ewolucji platformy z obecnej generacji Pandy, Fiata 500 i brazylijskiego Uno, a także Forda Ka i Lancii Ypsilon. Z tym ostatnim modelem nowa Panada będzie miała identyczny rozstaw osi – 2390 mm. Natomiast nadwozie w porównaniu z dotychczasową generacją urosło o 91 mm, co oznacza całkowita długość 3,7 m.
W ofercie jednostek napędowych znajdzie się dwucylindrowy Twinair o pojemności skokowej 0,9 l i mocy 85 KM, który dołączy do dotychczas montowanych w aktualnej generacji – 1.2 8V o mocy 69 KM i 1.3 Multijet o mocy 75 KM.
Oficjalna premiera nowego Fiata Panda odbędzie się w połowie września podczas IAA 2011 we Frankfurcie nad Menem.