Tym razem tajemniczy fotograf zdokumentował szkielet karoserii, która w ramach szkolenia załogi powstaje na taśmie produkcyjnej zakładu Fiata w Pomigliano d’Arco. Już na tej bazie można wyobrazić sobie ostateczne kształty nowego modelu, który pod wieloma względami przypomina Fiata Uno produkowanego w Brazylii.
Konstruktorzy zachowali podstawowe kształty i wysokie nadwozie. Także nowa generacja będzie miała trzy boczne otwory okienne, ale ostatni będzie tym razem miał zaokrąglone kształty. Tylne światła nadal utrzymają pionowy kształt, ale będą krótsze i staną się częścią pokrywy bagażnika.
Auto powstało na ewolucji platformy z obecnej generacji Pandy, Fiata 500 i brazylijskiego Uno, a także Forda Ka i Lancii Ypsilon. Z tym ostatnim modelem nowa Panada będzie miała identyczny rozstaw osi – 2390 mm. Natomiast nadwozie w porównaniu z dotychczasową generacją urosło o 91 mm, co oznacza całkowita długość 3,7 m.
W ofercie jednostek napędowych znajdzie się dwucylindrowy Twinair o pojemności skokowej 0,9 l i mocy 85 KM, który dołączy do dotychczas montowanych w aktualnej generacji – 1.2 8V o mocy 69 KM i 1.3 Multijet o mocy 75 KM.
Oficjalna premiera nowego Fiata Panda odbędzie się w połowie września podczas IAA 2011 we Frankfurcie nad Menem.
Galeria zdjęć
Fiat Panda rok modelowy 2012
Trwa już próbny montaż Fiata Panda rok modelowy 2012
Trwa już próbny montaż Fiata Panda rok modelowy 2012
Fiat Panda rok modelowy 2010