Audi idzie z duchem czasu i wdraża działania handlowe na miarę przyszłości. Sieć sprzedaży składająca się dotychczas z tradycyjnych salonów samochodowych, została wzbogacona o nową koncepcję: Audi City.
Jej założeniem jest otwarcie w centrach światowych metropolii cybersalonów (do 2015 roku ma ich powstać 20). Będą one odgrywać kluczową rolę w sprzedaży nowych usług mobilnych i samochodów napędzanych elektrycznie. Salony Audi City w przyszłości mają też być miejscem spotkań fanów, w których będą oni mogli wejść w kontakt ze światem Audi. Ponadto salony będąwykorzystywane jako miejsca otwartych dyskusji na tematy niezwiązane bezpośrednio z branżą motoryzacyjną.
„Audi City łączy w sobie najlepsze cechy dwóch światów: cyfrowej prezentacji produktu i osobistego kontaktu ze sprzedawcą“ – powiedział Peter Schwarzenbauer, członek Zarządu Audi AG ds. marketingu i sprzedaży. „Dzięki nowej koncepcji sprzedaży, jeszcze bardziej zbliżamy się do klientów – w sensie geograficznym, ale przede wszystkim w kwestii jakości naszych kontaktów. Wynika to stąd, że Audi City oferuje nowe możliwości dopasowania usług dokładnie do potrzeb danego klienta i pozwala na jeszcze bardziej zindywidualizowaną obsługę.“
Pionierskie rozwiązania pozwolą producentowi z Inglostadt na prezentację pełnej gamy modeli w całej swej okazałości (łącznie z wszystkimi dostępnymi kolorami, opcjami wyposażenia i funkcjami) na stosunkowo niewielkiej powierzchni.
Odwiedzający salon będą mogli przy pomocy techniki cyfrowej wybrać swoje Audi spośród kilku milionów możliwych konfiguracji i zobaczyć je w skali 1:1 na olbrzymich ekranach, prawie całkowicie wypełniających przestrzeń salonu. Dodatkowo, będzie można pojedynczo pokazać wybrane detale, takie jak np. układ napędowy, karoserię czy diodowe oświetlenie tak, by w przejrzysty sposób zaprezentować innowacyjność zastosowanych rozwiązań.
Koncepcja Audi City powstała na skutek stale zmieniających się potrzeb klientów: „Ludzie obecnie bardziej niż kiedykolwiek kładą nacisk na bezpośredni, osobisty, pełen zaufania kontakt z wybraną marką – zwłaszcza w obliczu stale rosnącego wyboru produktów i natłoku informacji“ – stwierdził Peter Schwarzenbauer. „Audi City sprawia, że nasza marka jest dostępna w namacalny sposób: bezpośrednio w otoczeniu klientów, w połączeniu z ofertami prezentowanymi przez nas online.“
Klient przychodząc do salonu Audi City będzie kompleksowo obsługiwany przez managera ds. kontaktów. To właśnie on stanie się dla klienta główną, stale dostępną osobą kontaktową, kompetentną w zakresie wszelkich spraw nurtujących klienta – począwszy od pierwszej rozmowy, aż do obsługi posprzedażowej i dostarczenia usług dodatkowych.
Równocześnie, każdy salon Audi City będzie powiązany z salonem sprzedaży Audi, który pełniąc rolę nadrzędnego centrum kompetencyjnego umożliwi dostęp do całego spektrum usług oferowanych przez markę z czterema pierścieniami.