Tu chodzi o coś więcej - o przeżywanie każdego metra przejechanej drogi, odpowiedni wygląd i oczywiście osiągi.Premiera najnowszego wcielenia Astry OPC odbyła się przy okazji 12. Międzynardowego Salonu Samochodowego w Lipsku. Dotychczasowa, limitowana odmiana kompaktowego Opla dostępna w sprzedaży w 1999 roku była wyposażona w dwulitrowy silnik 160-konny tylko w jednej wersji nadwoziowej (3-drzwiowy hatchback). Od 2002 roku pojazd będzie dostępny w dwóch wariantach nadwoziowych, jako 3-drzwiowy hatchback oraz kombi (Caravan). W nowym OPC za napęd odpowiedzialny jest dwulitrowy silnik Ecotec o mocy 192 KM, z turbodoładowaniem. Wart zauważenia jest też moment obrotowy - 250 Nm przy 1950 obr./min. Sportowe auto może być więc bez żadnych przeszkód użytkowane także w mieście, bez konieczności częstej zmiany biegów. Duża moc zapewnia oczywiście doskonałe osiągi - na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h aut auto potrzebuje mniej niż 8 sekund. Prędkość maksymalna została ustalona przez producenta na 240 km/h (wersja 3d). Astra Caravan jest z racji zwiększonej masy trochę wolniejsza - około 231 km/h. Średnie spalanie określono na 8,9 (3d) i 9,5 l/100 km w przypadku odmiany kombi. Silnik spełnia normę emisji spalin Euro 4. Oczywiście auto sportowe to nie tylko sprinty do "setki". Tu chodzi także o wygląd - bok auta jest zdominowany przez 17-calowe, aluminiowe felgi "obute" w opony 215/40 o indeksie prędkości ZR, co w połączeniu z obniżonym zawieszeniem (z przodu o 20, z tyłu o 10 mm) czyni z Astry prawdziwego wojownika szos. Nie zabrakło też listew na progi; zupełnie inaczej niż w modelu podstawowym wyprofilowano zderzaki i spoilery. Samochód został wyposażony w specjalnie do tego modelu przestrojony układ ESP, system kontroli trakcji TC Plus i czterokanałowy ABS. Hamulce z tyłu i z przodu są tarczowe, wentylowane. Do seryjnego wyposażenia auta należą siedzenia Recaro wykończone skórą, klimatyzacja, 4 poduszki powietrzne i aktywne zagłówki z przodu.
Podwójna premiera
Wiele razy przy okazji zapoznawania się z marką Opel możemy się natknąć na oznacznie OPC (Opel Performance Center). Samochody, które na tylnej klapie mają właśnie taki znaczek, z pewnością nie są przeznaczone dla osób poszukujących zwykłego środka transportu do przemieszczania się z punktu A do punktuB.