Komisja Europejska zdecydowała o obniżeniu do roku 2012 dopuszczalnej ilości CO2 do poziomu 120 g/km. Producenci samochodów stwierdzili, że to zbyt mało czasu na opracowanie nowoczesnych technologii. Osiągnięto kompromis - emisja CO2 będzie musiała zostać ograniczona do 130 g/km, a pozostałe 10 gramów ma zostać wyeliminowane dzięki poprawie procesów produkcyjnych części samochodowych i komponentów (np. energooszczędna klimatyzacja) oraz większemu wykorzystaniu biopaliw. Z wyliczeń Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów ACEA wynika, że obecnie średni poziom emisji CO2 wynosi 160 g/km. W Polsce - 155 g/km. Emitowana w naszym kraju przez pojazdy ilość CO2 stanowiła 10,6 proc. (dane z 2004 r.). Największym "trucicielem" był przemysł energetyczny (57 proc.). Najwięcej CO2 emitują samochody luksusowe, wyposażone w silniki o największych pojemnościach (254 g/km). Niewiele mniej zanieczyszczają atmosferę auta sportowe (218 g/km) i terenowe (215 g/km). Najbardziej ekologiczne są samochody najmniejsze (np. Fiat Panda), które emitują CO2 na poziomie 128 g/km. Listę 20. najmniej ekologicznych modeli otwiera Mercedes klasy M w specyfikacji AMG (392 g/km CO2). Najwięksi "truciciele" są napędzani silnikami o pojemności 4,0 l i większej.