W kategorii „Samochód” na pierwszym miejscu w Polsce uplasował się Opel (Złote Godło), który wyprzedził zeszłorocznego laureata Volkswagena. Producenta z Russelsheim wskazało blisko 13 proc. respondentów. Kryształowe Godło przyznano natomiast marce Mercedes-Benz, która jest ceniona przede wszystkim za jakość, zrozumienie potrzeb klienta i społeczną odpowiedzialność. Na minus wypadł stosunek jakości do ceny.

Wyniki badania European Trusted Brands 2012 ewidentnie pokazały, że Polacy nie ufają sprzedawcom samochodów. (ufa im tylko 16 proc. respondentów, zbliżone wyniki uzyskano także w Austrii, Chorwacji i Rosji). Z drugiej strony, niemal co czwarty Belg i Francuz ufa handlarzom.

W Austrii, Niemczech i Szwajcarii najbardziej zaufaną marką 2012 roku został Volkswagen. Opel wygrał poza Polską także w Chorwacji. Belgowie cenią najbardziej Citroena, a Czesi oczywiście Skodę. Z kolei w Finlandii, Holandii, Portugalii i Rosji największym uznaniem cieszy cię Toyota. Francuzi i Słoweńcy ufają Renault, Rumuni Dacii, a Szwedzi Volvo, co także nie dziwi.

Jeśli chodzi o stacje benzynowe, to w Polsce największym zaufaniem kierowcy od lat obdarzają PKN Orlen (ponad 50 proc. ankietowanych w 2012 roku). Koncern z Płocka otrzymał tym samym Złote Godło. Drugie wyróżnienie (Kryształowe Godło) również otrzymała polska rafineria, a dokładnie gdański Lotos. Wśród wszystkich 15 badanych państw największym zaufaniem cieszy się Shell, który zwyciężył w Belgii, Czechach, i Holandii.