Porsche 911 GT3 to najmocniejsza i najbardziej usportowiona wersja z silnikiem wolnossącym. Podobnie jak pozostałe odmiany auto otrzyma facelifting. Karoseria otrzyma nowy pakiet aerodynamiczny, zmienią się wloty powietrza, tylne lampy złożono z diod, a przednie będą bi-ksenonowe.
Najważniejsze zmiany przebiegły jednak pod karoserią. Pojemność silnika wzrośnie o 200 cm3 do 3,8 l, a system zmiennych faz rozrządu VarioCam otrzymają również zawory wydechowe. W wyniku tego doszło do przyrostu mocy o 15 kW (20 KM) do 320 kW (435 KM), zwiększył się również moment obrotowy, zwłaszcza w średnim zakresie obrotów.
Odmłodzone 911 GT3 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 s (czas lepszy o 0,2 s), a 160 km/h mknie po 8,2 s. Prędkość maksymalna wzrosła o 2 km/h do 312 km/h. Podobnie jak dotychczas GT3 dostępne będzie wyłącznie z napędem na tylną oś i manualną skrzynią biegów.
Konstruktorzy Porsche poprawili również sterowność auta. Aktywne zawieszenie PASM umożliwiło użyć sztywniejsze sprężyny i stabilizatory. W trybie sportowym podwozie jest więc twardsze niż dotychczas, zarazem nie ucierpiał jednak komfort w trybie zwykłym. Podczas jazdy po rozbitych drogach można zwiększyć prześwit przodu o 30 mm.
Zmieniona aerodynamika poprawiła docisk, co pozytywnie odbiło się w stabilności na zakrętach. Nowością są lekkie koła wyścigowej konstrukcji z centralnym mocowaniem. 911 GT3 po raz pierwszy otrzyma Porsche Stability Management z kontrolą trakcji i systemem stabilizacji. Włączenie i wyłączenie tych systemów zależy wyłącznie od woli kierowcy. Standardowe hamulce mają poprawioną wentylację, większą wydajność i niższą masę, za dopłatą dostępne będą specjalnie zaprojektowane tarcze ceramiczno-kompozytowe.
Premierę światową zaplanowano na 3 marca w Genewie. Sprzedaż w Europie rozpocznie się w maju, w Wielkiej Brytanii i USA jesienią. Cenę na rynku niemieckim ustalono na poziomie 117 tys. euro.