Całkowita sprzedaż Toyoty i Lexusa wyniosła w Europie 822 386 pojazdów, czyli o 14 075 egzemplarzy więcej niż w 2010 roku. 778 749 stanowią samochody marki Toyota, a 43 637 to Lexusy. Udział w rynku wynosi około 4,2 proc. Sprzedaż samochodów marki Lexus zwiększyła się w znacznej mierze dzięki udanej premierze modelu CT 200h, jedynego w pełni hybrydowego kompaktu premium, ze sprzedażą 16 980 sztuk.

Polska także wpisała się w ogólny trend wzrostowy o około 6 proc. Hitem sprzedaży okazał się wspomniany najmniejszy i najtańszy Lexus CT200h, który znalazł 320 nabywców. Dalej w statystykach znalazł się SUV RX (157 sztuk), średniej wielkości sedan IS (69 sztuk) i coupe-cabrio IS250C (15 sztuk). 14 osób zakupiło sedana klasy wyższej GS (w tym roku rozpocznie się sprzedaż kolejnej generacji), a 13 nabyło flagową limuzynę LS. W ciągu minionych 12 miesięcy zwolenników znalazły też 3 sportowe Lexusy IS-F. W sumie sprzedano w Polsce 591 Lexusów. Jeśli chodzi o modele z napędem hybrydowym, to stanowią one 74 proc. całkowitej sprzedaży w 2011 roku.

„Pomimo poważnych zakłóceń dostaw w ciągu roku i coraz bardziej niepewnych warunków gospodarczych, ciężko pracowaliśmy, aby ponownie osiągnąć wzrost sprzedaży w Europie " - powiedział Didier Leroy, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Europe. „2012 będzie trudny dla branży w Europie, ale jesteśmy podekscytowani naszą ofertą produktową w najbliższych miesiącach, która pomoże nam kontynuować wzrostowy trend - z bardzo oczekiwanym modelem sportowego samochodu kompaktowego Toyota GT 86, przywracającego radość z jazdy, pierwszym w pełni hybrydowym kompaktowym Yarisem Hybrid, rozbudowaną Rodziną Priusa, oraz zupełnie nowym Lexusem GS".