Najnowsze technologie, udany design, nowoczesne i luksusowe wnętrze, to najkrótsza charakterystyka najnowszego Audi A7 Sportback. Pięciodrzwiowe coupe o długości całkowitej 4,97 m ma sportowy charakter, ale także cechy najbardziej luksusowego sedana A8.
Do napędu oferowane są cztery silniki V6 – dwa benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy od 204 KM do 300 KM. Wysokoprężny 3.0 TDI multitronic o mocy 204 KM (150 kW) z przednim napędem zużywa tylko średnio 5,3 l/100 km.
Wysokoprężny 3.0 TDI dostępny jest w dwóch wersjach o mocy 245 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 500 Nm i 204 KM oraz momentem 400 Nm.
Benzynowy o pojemności skokowej 2.8 l FSI o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm w zakresie 3000-5000 obr./min dostępny jest z przekładnią automatyczną S tronic i napędem na cztery koła quattro. Pozwala na osiąganie prędkości maksymalnej 235 km/h i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w ciągu 8,3 sekundy oraz średnio zużywa 8 l/100 km paliwa.
Najmocniejsza w ofercie jednostka o pojemności skokowej 3.0 l TFSI z przekładnią S tronic i napędem quattro ma moc 300 KM i maksymalny moment obrotowy 440 Nm w zakresie 2900-4500 obr./min. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 5,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,2 l/100 km.
Wszystkie silniki mają system Start-Stop oraz rekuperacji energii z układu hamulcowego.
Cena podstawowa zaczyna się od 51 650 euro, a pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników jesienią 2010 roku.