Najnowsze wyniki crashtestu niemieckiego automobilklubu ADAC pokazują, jak ważne jest odpowiednie zabezpieczenie przewożonego ładunku. W próbach zderzeniowych uczestniczył załadowany akcesoriami z marketu budowlanego Fiat Punto. W pierwszym podejściu ładunek był niezabezpieczony.

Wynik crashtestu przeraził nawet specjalistów z ADAC: wnętrze samochodu zostało całkowicie zdemolowane. Siedzenia nie wytrzymały naporu przemieszczających się przedmiotów, fruwające przedmioty i ich odłamki w rzeczywistości ciężko raniłyby jadących samochodem pasażerów.

Podczas zderzenia z prawidłowo przymocowanym ładunkiem pasażerowie wyszliby z wypadku właściwie bez szwanku. Ciężkie przedmioty wyrwały jednak prawie oparcie tylnej kanapy z mocowań. Tu właśnie ADAC widzi największy problem: w pojazdach miejskich z nadwoziem typu hatchback brakuje zazwyczaj uchwytów czy zaczepów do mocowania bagażu.

ADAC wzywa producentów by ci wyposażyli w nie również pojazdy z najmniejszych segmentów. Odpowiedni instruktaż, jak prawidłowo zamocować ładunek, powinien się również znaleźć w instrukcji obsługi.