UWAGA:

prosimy o samodzielne odświeżanie strony, gdyż informacje są na bieżąco aktualizowane

Jak się wydaje - w rajdzie wszystko jest już "pozamiatane" i dzień zmagań będzie :etapem przyjaźni". Liderzy: Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC) zmierzać będą po dziesięć punktów do klasyfikacji, asekurowani przez nieco wolniej dziś zapewne jadących kolegów z zespołu: Daniela Sordo i Marca Martiego (Citroën C4 WRC).

Trzecie miejsce na podium zarezerwowane jest dla Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC). Wysiłki Pettera Solberga i Philipa Millsa (Citroën C4 WRC), aby zdobyć podium raczej nie mają szans powodzenia.

RoadLook.pl poleca:Rajd Hiszpanii 2009: Citroën pewny swego, ale do mety daleko (relacja na żywo z 2. etapu)

Rajd Hiszpanii 2009 - relacja z I. etapu, wynikiRajd Hiszpanii 2009: Citroëny najszybsze na testowym

Rajd Hiszpanii 2009: harmonogram, lista startowa, fotogaleria Rallyworld©Willy Weyens

Rajd Hiszpanii 2009: Ford broni przewagiRajd Hiszpanii 2009: Citroën - wygrać po raz czwarty!

Loeb zdobędzie prawdopodobnie o cztery punkty więcej niż Hirvonen do punktacji Mistrzostw Świata. Liderem pozostanie więc Fin, ale w Walii będzie musiał pokonać rywala, aby stanąć na najwyższym podium. A to może być bardzo trudne...

Dobrze jadący Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC) także nie mają większych szans na awans, bowiem odrobienie 20 sekund do Norwegów raczej jest nieprawdopodobne... Z kolei druga załoga Forda: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC) traci do Francuzów ponad minutę...

Może jeszcze Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC) spróbują atakować punktowane miejsce, ale Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC) także mają sporą (20,1 sek.) przewagę.

Zapowiada sie więc "etap przyjaźni"...

A miny zawodników (kolejno: Sébastien Loeb, Daniel Sordo i Mikko Hirvonen) najlepiej mówią, jak czują się kierowcy...

Wczoraj powody do zadowolenia mieli polscy kibice. Co prawda jedyni nasi reprezentanci w tym radzie: Szymon Ruta i Sebastian Rozwadowski (Mitsubishi Labcer Evo IX) odpadli z rywalizacji już na pierwszym odcinku specjalnym, ale szybko przestali tez jechać Aaron Burkart i Michael Kölbach (Suzuki S1600). A to oznacza, że Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak zostaną Wicemistrzami Świata w klasie JWRC, w kategorii Kierowca i Pilot!

Ale poczekajmy jeszcze do zakończenia dzisiejszego etapu...Trzeci etap Etap 3 (niedziela 4 października): 364,89 km, w tym 6 OS (3 różne) o długości 93,88 km. Są to: OS 13: Riudecanyes 1 (16,32 km); OS 14: Santa Marina 1 (26,51 km); OS 15: La Serra d’Almos A (4,11 km); OS 16: Riudecanyes 2 (16,32 km); OS 17: Santa Marina 2 (26,51 km); OS 18: La Serra d’Almos 2 (4,11 km). Meta o godz. 15:07.

Z wydarzeń związanych z rajdem odnotować należy spotkanie Ari Vatanena zkierowcami holenderskiego zespołu KNAF Talent First Teamz Holland: Hansem Weijsem juniorem i Kevinem Abbringiem

Ari Vattanen (w środku na zdjęciu powyżej) wymieniany jest jako kandydat numer 1 do zajęcia fotela Prezydenta Międzynarodowej Federacji Samochodowej po Maxie Mosley'u (kontrkandydatem jest Jean Todt). Wybory w FIA już wkrótce - 23 października...

Tymczasem zapraszamy na naszą bezpośrednio relację z rywalizacji na trasie Rajdu Hiszpanii w Katalonii!

Zaczynamy!

Trzynasty odcinek specjalny (Riudecanyes 1 - 16,32 km)

Bez niespodzianek. Najszybsi Daniel Sordo i Marc Marti, drudzy - Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen, trzeci - Sébastien Ogier i Julien Ingrassia, an czwartej pozycji - Sébastien Loeb i Daniel Elena: wszystcy zmieścili się w jednej sekundzie.

Jari - Matti Latvala przegrał z Petterem Solbergiem.

Z kolei Federico Villagra wolniejszy od Matthewa Wilsona.

Sporo dystansu utracił Dany Snobeck (28,5 sekundy). Francuz utrzymał dziesiąte miejsce w klasyfikacji, ale atakuje go Conrad Rautenbach.

W JWRC "szaleją" korzystający z systemu Superally Aaron Burkart i Michael Kölbach (Suzuki S1600). Mają oni jeszcze teoretyczną szansę na tytuł Wicemistrzów Świata - wyprzedzenie Michała Kościuszki i Macieja Szczepaniaka...

Liderzy klasy - Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt (Citroën C2 S1600) bardzo spokojnie.

Martin Prokop i Jan Tomanek (Citroën C2 S1600) po wczorajszym rolowaniu nie przystąpili dziś do rywalizacji.

Trzynastka miała swoich pechowców. Jewgienij Nowikow i Dale Moscatt (Citroën C4 WRC), którzy wystartowali w systemie Superally wypadli z trasy, rozbijając samochód. Zawodnicy OK.

Wyniki odcinka: Daniel Sordo i Marc Marti (Citroën C4 WRC), Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC - strata 0,7 sek.), Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (Citroën C4 WRC - 0,8 sek.), Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC - 0,9 sek.), Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC - 2,5 sek.), Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila (Ford Focus WRC - 4,8 sek.), Matthew Wilson i Scott Martin (Ford Focus RS WRC - 6,1 sek.), Federico Villagra i Jorge Perez Companc (Ford Focus RS WRC - 8,8 sek.), Henning Solberg i Cato Menkerud (Ford Focus RS WRC - 9,8 sek.), Khalid Al Qassimi i Michael Orr (Ford Focus RS WRC - 18,2 sek.), Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (Citroën C4 WRC - 24,0 sek.), Dany Snobeck i Gilles Mondesir (307 CC WRC - 28,5 sek.).

Czternasty odcinek specjalny (Santa Marina 1 - 26,51 km)

Najszybszy jest Petter Solberg.

Sébastien Loeb szybszy od Daniego Sordo o 1,1 sekundy umacnia się na prowadzeniu. Kierowców Citroëna dzieli obecnie 1,7 sekundy.

Mikko Hirvonen przedzielił zawodników Citroëna.

Sébastien Ogier tym razem nieco słabiej, ale zdecydowanie szybciej od Jari - Mattiego Latvali. Widać, że zadaniem Fina jest znalezienie się na mecie, choć taka lokata jest bardzo korzystna dla konkurentów... Citroën coraz bliżej tytułu Mistrza Świata Producentów!

Federico Villagra nie próbuje już walczyć z Matthewem Wilsonem o siódme miejsce, pilnuje natomiast swojej punktowanej pozycji, jadąc szybciej od Henninga Solberga.

Dany Snobeck i Khalid Al Qassimi w jednakowym czasie - obaj szybsi od Conrada Rautenbacha.

W JWRC Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt mocno tracą, ale mają z czego... Jeśli pojada bezbłędnie - Jordi Marti i Gabriel Sanchez (Renault Clio) nie mają raczej najmniejszych szans na ich dogonienie.

Paul Bird i Ian Windress (Ford Focus RS WRC) wypadli z trasy, rozbijając samochód. Zawodnicy OK. Odcinke został zatrzymany.

Wyniki odcinka: Petter Solberg, Sébastien Loeb (0,5 sek.), Mikko Hirvonen (1,3 sek.), Dani Sordo (1,6 sek.), Sébastien Ogier (5,0 sek.), ari - Matti Latvala (9,9 sek.), Matthew Wilson (26,5 sek.), Federico Villagra (31,3 sek.), Henning Solberg (39,7 sek.), Khalid Al Qassimi (48,4), Dany Snobeck (48,4 sek.), Conrad Rautenbach (55,4 sek.).

Piętnasty odcinek specjalny (15: La Serra d’Almos A - 4,11 km)

Dani Sordo wyraźnie jedzie wolniej, stąd Sébastien Loeb systematycznie powiększa przewagę. Z zewnątrz wygląda to na rywalizację... Ale sport to także taktyka...

Minimalnie wolniejszy od konkurentów Mikko Hirvonen także bardzo spokojnie - w myśl zasady: "byle do mety"...

Petter Solberg tym razem nie dał rady pokonać Fina.

Sébastien Ogier tuż za Petterem.

Po raz pierwszy na tym rajdzie pokazał się Jari - Matti Latvala - zamiast "zarezerwowanego" dla siebie szóstego miejsca - zajmuje czwartą pozycję...

Wszyscy kierowcy są jednak zgodni: to bardzo trudny odcinek!

Przyspieszył Henning Solberg, ale Federico Villagra nie dał się zaskoczyć.

Matthew Wilson nieco "odpuścił"...

Dany Snobeck zagrożony - Conrad Rautenbach musi odrobić już tylko niespełna dziesięć sekund, aby awansować do "dziesiątki".

W JWRC bez zmian: Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt oraz Jordi Marti i Gabriel Sanchez już na mecie.

Wyniki ostatniej próby pierwszej pętli trzeciego etapu: Sébastien Loeb, Dani Sordo (0,6 sek.), Mikko Hirvonen (0,9 sek), Jari - Matti Latvala (2,2 sek.), Petter Solberg (2,8 sek.), Sébastien Ogier (2,9 sek.), Federico Villagra (6,2 sek.), Henning Solberg (6,2 sek.), Matthew Wilson (8,2 sek.), Conrad Rautenbach (9,1 sek.), Khalid Al Qassimi (10,1 sek.), Dany Snobeck (13,7 sek.).

Załogi zjeżdżają do Parku Serwisowego.

S. Loeb: trudny odcinek, nierówna nawierzchnia. Nie miałem żadnych problemów, nie popełniłem błędu.D. Sordo: Jedynie próbowałem. Po co mam jechać szybciej? Bardzo trudno utrzymać koncentrację.M. Hirvonen: Bardzo stary i nierówny asfalt. Dużo szutru, ale to miałem w opisie.J-M. Latvala: po Ra pierwszy zmiana mojej pozycji. Jestem z tego zadowolony.S. Ogier: Trudno pokonać Pettera. Dla nas to nowy odcinek, uczymy się.P. Solberg: trochę straciłem. Zdradliwy odcinek.

Klasyfikacja po 15. OS (aktualizowana)

Poz. Nr Kierowca KategoriaCzas Strata pop. Strata do lidera1.1Sébastien LOEBM2:53:05.40.00.02.2Daniel SORDOM2:53:07.7+2.3+2.33.3Mikko HIRVONENM2:53:55.4+47.7+50.04.11Petter SOLBERG-2:54:20.2+24.8+1:14.85.12Sebastien OGIERM2:54:43.6+23.4+1:38.26.4Jari-Matti LATVALAM2:55:52.6+1:09.0+2:47.27.5Matthew WILSONM2:59:37.4+3:44.8+6:32.08.9Federico VILLAGRAM3:00:33.3+55.9+7:27.99.6Henning SOLBERGM3:01:02.8+29.5+7:57.410.66Dany SNOBECK-3:02:57.0+1:54.2+9:51.611.8Conrad RAUTENBACHM3:03:06.9+9.9+10:01.512.36Hans WEIJSJ3:08:40.3+5:33.4+15:34.913.93. ASI-3:10:08.6+1:28.3+17:03.214.74Eyvind BRYNILDSEN-3:10:20.7+12.1+17:15.315.14Khalid AL QASSIMI-3:11:11.0+50.3+18:05.616.59Jordi MARTÍJ3:11:20.9+9.9+18:15.517.78Hermann GASSNER JUN-3:11:53.3+32.4+18:47.918.63Jarkko NIKARA-3:12:41.9+48.6+19:36.519.33Simone BERTOLOTTIJ3:13:00.0+18.1+19:54.620.81Víctor SENRA-3:15:35.8+2:35.8+22:30.421.67Graham COFFEY-3:15:38.7+2.9+22:33.322.92Eamonn BOLAND-3:18:09.8+2:31.1+25:04.423.101Lambros ATHANASSOULAS-3:18:40.9+31.1+25:35.524.84Bernt KOLLEVOLD-3:18:47.8+6.9+25:42.425.69Francesco PARLI-3:18:52.0+4.2+25:46.626.91Ludvik OTTO-3:21:04.3+2:12.3+27:58.927.37Kevin ABBRINGJ3:22:12.7+1:08.4+29:07.328.71Edwin KELETI-3:24:02.9+1:50.2+30:57.529.103Fernando BARCENA-3:24:31.2+28.3+31:25.830.97Anthony MARTIN-3:24:45.6+14.4+31:40.231.80Benito GUERRA-3:26:06.2+1:20.6+33:00.832.110Patrick ANGLADE-3:26:24.0+17.8+33:18.633.86Alex BERCIANOS-3:26:31.6+7.6+33:26.234.62Jon WILLIAMS-3:27:10.8+39.2+34:05.435.87Jonathan PEREZ-3:27:24.5+13.7+34:19.136.105Claudio MARENCO-3:30:09.1+2:44.6+37:03.737.109Gilles GILARDONI-3:31:18.7+1:09.6+38:13.338.98Craig BREEN-3:32:01.6+42.9+38:56.239.72Joan BALCELLS-3:33:21.3+1:19.7+40:15.940.113Ahmed AL MANSOORI-3:33:41.6+20.3+40:36.241.31Aaron Nicolai BURKARTJ3:35:14.4+1:32.8+42:09.042.114Timo KANKKUNEN-3:35:57.4+43.0+42:52.043.102Guillem CASTAÑEDA-3:40:56.2+4:58.8+47:50.844.77Albert LLOVERA-3:42:59.9+2:03.7+49:54.545.116Lilian VIALLE-3:44:28.2+1:28.3+51:22.846.115Loris Antonio PAPA-3:44:41.6+13.4+51:36.247.99Emre YURDAKUL-3:44:42.1+0.5+51:36.748.106Toni GIBERT-3:45:23.2+41.1+52:17.849.112Majed AL SHAMSI-3:50:02.4+4:39.2+56:57.050.95Josep Lluis DIEGO-3:56:38.2+6:35.8+1:03:32.851.82Carlos MARQUEZ-3:59:05.8+2:27.6+1:06:00.452.107Gregory MOREELS-3:59:21.1+15.3+1:06:15.753.117Paolo SEMERARO-4:06:51.7+7:30.6+1:13:46.3

Załogi wyruszają z Parku Serwisowego na trasę ostatniej pętli.

Szesnasty odcinek specjalny (Riudecanyes 2 - 16,32 km)

Ponownie najszybszy Petter Solberg, który jak widać coraz bardziej wjeżdża się w Citroëna. Swoją drogą Norweg należy do grona nielicznych, którzy mają motywacje do szybkiej jazdy...

Sébastien Loeb zgodnie z przypuszczeniami szybszy od Daniego Sordo. Hiszpan jedzie już zupełnie relaksowym tempem, ale sobe na to może pozwolić.

Jari - Matti Latvala znów w ścisłej czołówce, ale nie dlatego, że znacząco przyspieszył - tylko wykorzystuje raczej wolniejsze tempo konkurentów.

Mikko Hirvonen przed Danim Sordo, ale za Sébastienem Ogierem.

Henning Solberg próbuje jeszcze walczyć o punkt, ale Federico Villagra jest zbyt czujny, aby to się mogło udać.

Dany Snobeck tym razem przed Conradem Rautenbachem.

W JWRC ponownie najszybsi Aaron Burkart i Michael Kölbach.

Liderzy klasy - Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt w pełni kontrolują sytaucję. .

Jordi Marti i Gabriel Sanchez też spokojnie.

Wyniki OS-u: Petter Solberg, Sébastien Loeb (0,3 sek.), Jari - Matti Latvala (2,1 sek.), Sébastien Ogier (3,1 sek.), Henning Solberg (3,9 sek.), Matthew Wilson (6,9 sek.), Federico Villagra (13,0 sek.), Khalid Al Qassimi (18,8 sek.), Dany Snobeck (24,1 sek.), Conrad Rautenbach (15,2 sek.).

Siedemnasty odcinek specjalny (Santa Marina 2 - 26,51 km)

Znów Petter Solberg. Norweg jedzie dynamicznie i jest wyraźne lepszy od konkurentów.

Sébastien Loeb ponownie drugi, umacniając pozycje lidera.

Sébastien Ogier szybszy od Mikko Hirvonena.

Jari - Matti Latvala tuż za kolegą z zespołu.

Dani Sordo daleko, ale z w sumie z niewielka stratą.

Matthew Wilson i Federico Villagra stracili bardzo wiele. Istnieje wręcz przepaść pomiędzy czołówką, a druga połową "dziesiątki"...

Wyjaśniła się sprawa punktowanego miejsca - Henning Solberg stracił sporo w stosunku do Villagry.

Dany Snobeck i Conrad Rautenbach nadal walczą, choć w lepszej sytuacji jest ten pierwszy.

W JWRC - Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt (Citroën C2 S1600) na mecie odcinka. Coraz bliżej zwycięstwa!

Duża stratę zanotowali Jordi Marti i Gabriel Sanchez i spadli o jedna pozycję. Na drugie miejsce awansowali Simone Bertolotti i Luca Celestini (Suzuki Swift S1600).

Wyniki: Petter Solberg, Sébastien Loeb (2,1 sek.), Sébastien Ogier (2,8 sek.), Mikko Hirvonen (3,3 sek.), jari - Matti Latvala (3,6 sek.), Dani Sordo (8,8 sek.), Matthew Wilson (33,3 sek.), Dany Snobeck (37,2 sek.), Conrad Rautenbach (38,1 sek.), Federico Villagra (42,6 sek.), Khalid Al Qassimi (42,9 sek.), Henning Solberg (59,6 sek.).

Osiemnasty odcinek specjalny (La Serra d’Almos 2 - 4,11 km)

Sébastien Loeb i Daniel Elena dojechali jako pierwsi na metę odcinka i zaraz potem, za strefą ich Citroën został oblany zwycięskim szampanem.

Francuzi tym samym zdecydowanie poprawili swoje humory - w Walii wystarczy im wygrać z Mikko Hirvonenem i Jarmo Lehtinenem, aby odnieść szósty swój sukces w Mistrzostwach Świata. Jeden punkt straty powoduje, że nie muszą się obawiać sytuacji, w której Finom do tytuły wystarczyłoby drugie miejsce...

Daniel Sordo i Marc Marti uzyskali drugi czas na próbie, co oznacza taką samą pozycje w rajdzie, co już obecnie daje zespołowi Citroën Total WRT kolejny tytuł Mistrzów Świata Producentów.

Ostatni odcinek wygrali Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, ale w całym rajdzie Finowie spisywali się słabo - szósta lokata z dużą stratą do zwycięzców nie jest dla nich powodem do chwały.

Druga załoga Forda - Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen - walczyła dzielnie. Wystarczyło to na zajęcie trzeciego miejsca, co i tak jest dobrym wynikiem. Liderzy klasyfikacji Mistrzostw Świata potrafili odeprzeć ataki dwóch kolejnych załóg w Citroënach.

Petter Solberg i Philip Mills jechali trzeciego dnia rewelacyjnie i zapewne będą bardzo groźni podczas rajdu Wielkiej Brytanii w Walii, gdzie reprezentować będą oficjalnie barwy zespołu juniorów francuskiej marki. Ich wsparcie zapewne bardzo przyda się Loebowi!

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia ostatniego dnia zwolnili, ale mieli świadomość, że nie mają szans na pokonanie Pettera Solberga.

Ostatni odcinek specjalny nie przyniósł zmian na kolejnych miejscach: punktowane pozycję zajęli Matthew Wilson i Scott Martin oraz Federico Villagra i Jorge Perez Companc, w "dziesiątce" znaleźli się także Henning Solberg i Cato Menkerud oraz Dany Snobeck i Gilles Mondesir. Conrad Rautenbach i Daniel Barritt nie zdołali wyprzedzić rywali.

W JWRC najwyższe miejsce na podium zajęli Hans Weijs Jr. i Bjorn de Gandt (Citroën C2 S1600), za nimi uplasowali się Simone Bertolotti i Luca Celestini (Suzuki Swift S1600), a trzecie miejsce zajęli Jordi Marti i Gabriel Sanchez (Renault Clio).

Gorycz porażki - przegraną w Mistrzostwach Świata z Michałem Kościuszką i Maciejem Szczepaniakiem (nieobecnymi w Hiszpanii) przeżyli Aaron Burkart i Michael Kölbach (Suzuki S1600), mimo, że ostatniego dnia wygrywali odcinki specjalne...

Wyniki ostatniego odcinka specjalnego rajdu: Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (0,1 sek.), Daniel Sordo i Marc Marti (0,1 sek.), Sébastien Ogier i Julien Ingrassia (0,6 sek.), Sébastien Loeb i Daniel Elena (0,7 sek.), Henning Solberg i Cato Menkerud (2,6 sek.), Conrad Rautenbach i Daniel Barritt (5,9 sek.), Dany Snobeck i Gilles Mondesir (6,2 sek.), Matthew Wilson i Scott Martin (6,4 sek.), Khalid Al Qassimi i Michael Orr (7,4 sek.), Federico Villagra i Jorge Perez Companc (7,7 sek.).

Rajd Hiszpanii 2009 - wyniki

Poz. Nr KierowcaKategoria Czas Strata do pop. Strata do lidera1.1Sébastien LOEBM3:22:14.70.00.02.2Daniel SORDOM3:22:26.7+12.0+12.03.3Mikko HIRVONENM3:23:08.8+42.1+54.14.11Petter SOLBERG-3:23:27.1+18.3+1:12.45.12Sebastien OGIERM3:23:56.3+29.2+1:41.66.4Jari-Matti LATVALAM3:25:04.5+1:08.2+2:49.87.5Matthew WILSONM3:29:30.2+4:25.7+7:15.58.9Federico VILLAGRAM3:30:42.8+1:12.6+8:28.19.6Henning SOLBERGM3:31:22.3+39.5+9:07.610.66Dany SNOBECK-3:33:10.7+1:48.4+10:56.011.8Conrad RAUTENBACHM3:33:22.3+11.6+11:07.612.36Hans WEIJSJ3:40:35.5+7:13.2+18:20.813.74Eyvind BRYNILDSEN-3:41:22.7+47.2+19:08.014.14Khalid AL QASSIMI-3:41:26.0+3.3+19:11.315.93. ASI-3:41:43.9+17.9+19:29.216.78Hermann GASSNER JUN-3:44:18.2+2:34.3+22:03.517.63Jarkko NIKARA-3:45:20.5+1:02.3+23:05.818.33Simone BERTOLOTTIJ3:45:24.6+4.1+23:09.919.59Jordi MARTÍJ3:46:58.3+1:33.7+24:43.620.67Graham COFFEY-3:48:24.4+1:26.1+26:09.721.81Víctor SENRA-3:49:14.8+50.4+27:00.122.69Francesco PARLI-3:51:30.9+2:16.1+29:16.223.84Bernt KOLLEVOLD-3:51:46.1+15.2+29:31.424.92Eamonn BOLAND-3:52:10.0+23.9+29:55.325.101Lambros ATHANASSOULAS-3:52:26.3+16.3+30:11.626.91Ludvik OTTO-3:54:26.3+2:00.0+32:11.627.37Kevin ABBRINGJ3:55:38.1+1:11.8+33:23.428.71Edwin KELETI-3:57:49.6+2:11.5+35:34.929.103Fernando BARCENA-3:58:49.2+59.6+36:34.530.80Benito GUERRA-3:59:23.0+33.8+37:08.331.97Anthony MARTIN-3:59:43.1+20.1+37:28.432.86Alex BERCIANOS-3:59:46.2+3.1+37:31.533.87Jonathan PEREZ-4:00:42.9+56.7+38:28.234.110Patrick ANGLADE-4:01:07.7+24.8+38:53.035.105Claudio MARENCO-4:03:39.7+2:32.0+41:25.036.98Craig BREEN-4:05:21.3+1:41.6+43:06.637.31Aaron Nicolai BURKARTJ4:06:48.5+1:27.2+44:33.838.109Gilles GILARDONI-4:07:07.6+19.1+44:52.939.113Ahmed AL MANSOORI-4:10:01.5+2:53.9+47:46.840.72Joan BALCELLS-4:10:22.9+21.4+48:08.241.114Timo KANKKUNEN-4:11:49.8+1:26.9+49:35.142.77Albert LLOVERA-4:16:27.1+4:37.3+54:12.443.102Guillem CASTAÑEDA-4:16:48.6+21.5+54:33.944.62Jon WILLIAMS-4:18:06.0+1:17.4+55:51.345.99Emre YURDAKUL-4:18:53.4+47.4+56:38.746.116Lilian VIALLE-4:19:22.7+29.3+57:08.047.106Toni GIBERT-4:21:38.3+2:15.6+59:23.648.112Majed AL SHAMSI-4:26:54.4+5:16.1+1:04:39.749.115Loris Antonio PAPA-4:27:06.6+12.2+1:04:51.950.95Josep Lluis DIEGO-4:32:20.2+5:13.6+1:10:05.551.107Gregory MOREELS-4:36:13.2+3:52.9+1:13:58.452.117Paolo SEMERARO-4:48:05.5+11:52.3+1:25:50.8

Fot. Rallyworld©Willy Weyens; Marcin Karaczun