Trasa rajdu łącznie liczy 257 kilometrów, z czego 113,94 km to odcinki specjalne. Pierwszego dnia zmagań będzie ich siedem: Kłosowo i Piekiełko przejechane zostaną dwukrotnie, natomiast Sianowa Huta – trzykrotnie (łącznie 161,28 km prób).

Punktualnie o godzinie 9.00 pierwsza załoga - Michał Sołowow i Maciej Baran opuściła rynek w Kartuzach i piętnaście minut później wjechała na Strefę Serwisową, zlokalizowaną w miejscowości Przodkowo.

Sołowow jedzie tym razem w Mitsubishi Lancerze Evo IX. Otrzymał numer 1, bowiem podobnie jak obrońca tytułu Mistrza Polski, Leszek Kuzaj, znajduje się na liście priorytetowej B Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), a w tegorocznej klasyfikacji zajmuje wyższe miejsce. Kuzaj i Jarosław Baran w Subaru Imprezie jadą z „2”-ką.

Dalsze numery przypadły: 3 - liderom tegorocznej klasyfikacji, Tomaszowi Kucharowi i Jakubowi Gerberowi (Subaru Impreza), 4 – Michałowi Bębenkowi (Mitsubishi Lancer Evo IX), 5 – Bryanowi Bouffier’owi (Peugeot 207 Super 2000), 6 – Maciejowi Lubiakowi (Fiat Grende Punto Abarth Super 2000), 7 – Grzegorzowi Grzybowi (Suzuki Swift Super 1600), 8 – Sebastianowi Fryczowi (Subaru Impreza), 9 – Kajetanowi Kajetanowiczowi (Mitsubishi Lancer Evo IX), 10 – Pawłowi Dytko (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Rywalizacja na odcinkach specjalnych o luźnej nawierzchni zapowiada się bardzo interesująco. Kibice wierzą, że nareszcie przełamie się Leszek Kuzaj, któremu w tym roku wyjątkowo się nie wiedzie. Niewiele punktów zgromadził także dotychczas Wicemistrz Polski, Michał Sołowow.

Wciąż punktuje Tomasz Kuchar, coraz szybciej poczyna sobie w Subaru Sebastian Frycz.

Czy jednak polskim kierowca uda się pokonać Bryana Bouffiera? Francuz jest na szutrach bardzo szybki, startuje przecież także w rozgrywanych właśnie na takich nawierzchniach mistrzostwach swojego kraju... Czy do sukcesu na małopolskich asfaltach (przed dwoma tygodniami wygrał Subaru Poland Rally) zawodnik Peugeot Sport Polska Rally Team „dorzuci” kolejne zwycięstwo?

O tym wszystkim przekonać się będzie można z naszej relacji. Zapraszamy!

Pierwszy odcinek specjalny:

Zwycięzcą pierwszego odcinka specjalnego został gość z Francji, jeżdżący w barwach Peugeot Sport Polska Rally Team, Bryan Bouffier, Wyprzedził on o 2,8 sekundy Tomasza Kuchara. Trzecie miejsce zajął Zbigniew Staniszewski ze stratą 4,7 sekundy do lidera.

Pierwszym pechowcem okazał się Maciej Lubiak. Podczas odcinka Kłosowo w jego Fiacie Punto Super 2000 awarii uległ silnik i podobnie jak w poprzedniej eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski - zmuszony jest wycofać się już podczas pierwszego etapu...

Drugi odcinek specjalny

Drugi odcinek padł łupem Zbigniewa Gabrysia, który dzięki bardzo szybkiej jeździe awansował z czwartej na drugą pozycję w rajdzie ze stratą 5,6 sekundy. Drugie miejsce zajął Bryan Bouffler umacniając się na pozycji lidera. Trzeci był Zbigniew Staniszewski ze stratą 4,7 sekundy.

Trzeci odcinek specialny

Trzeci odcinek to nieoczekiwana zmiana lidera. Świetnie jadący do tej pory Bryan Bouffier uszkodził półoś w swoim Peugeocie 207 Super 2000 i dotarł do mety ze stratą 1.56,5 minuty, spadając z pierwszej na 24 pozycję. To już chyba niestety koniec marzeń o dobrej lokacie na mecie. Tym bardziej, że Bryan spóźnił się na dwa PKC, tracąc dodatkowo 30 sekund...

Zwycięzcą odcinka okazał się Zbigniew Staniszewski, który został nowym liderem. Drugi ze stratą 5,6 sekundy był Zbigniew Gabryś, a trzeci z zaledwie 0,1 sekundy straty do poprzednika – Grzegorz Bębenek.

Po niezbyt udanym początku, na trzecie miejsce w rajdzie awansował Leszek Kuzaj, którego od lidera dzieli obecnie 13,4 sekudny.

Czwarty odcinek specjalny

Bryan Bouffier po pechu na poprzednim odcinku, rzucił się do odrabiania strat. Świetna jazda zaowocowała zwycięstwem na kolejnym odcinku z 9-sekundową przewagą nad liderem - Zbyszkiem Staniszewskim oraz awansem na dziewiętnastą pozycję w zawodach. Trzeci na mecie zameldował się Zbigniew Gabryś ze stratą 9,7 sekundy.

W czołówce klasyfikacji nie zaszły zmiany.

Piąty odcinek specjalny

Piąty odcinek i kolejna zmiana lidera. Tym razem Zbigniew Staniszewski uszkodził zawieszenie w swoim samochodzie i zakończył odcinek ze stratą 1.02,2 minuty, co zepchnęło go na siódmą pozycję w rajdzie, Nowym liderem został Zbigniew Gabryś.

Odcinek wygrał ponownie Bryan Bouffier, który uzyskał 10,1 sekund przewagi nad Leszkiem Kuzajem (który aktualnie zajmuje drugą pozycję w rajdzie). Trzeci był Michał Bębenek ze stratą 10,6 sekundy, co dało mu awans na trzecią pozycję.

Szósty odcinek specjalny

Przygoda na trrzecim odcinku wyraźnie zdopingowała Francuza Bryana Bouffiera, gdyż wygrał kolejną próbę z rzędu aż o 18,2 sekundy nad drugim Michałem Bębenkiem i 21,2 sekundy nad trzecim Leszkiem Kuzajem. Kierowca Peugeota 207 S2000 odrobił już dziesięć pozycji!

Zbigniew Staniszewski po uszkodzeniu zawieszenia zmuszony jest do skorzystania z systemu SupeRally

Po drugiej pętli liderem jest Zbigniew Gabryś przed Leszkiem Kuzajem i Michałem Bębenkiem. Dalsze pozycje zajmują kolejno: Michał Sołowow, Tomasz Kuchar, Sebastian Frycz, Paweł Dytko, Stefan Karnabal, Kajetan Kajetanowicz oraz Bryan Bouffler.

Siódmy odcinek specjalny

Po raz piąty dzisiejszego dnia zwycięzcą został Bryan Bouffier, który zameldował się na mecie z dużą przewagą (36,1 sek.) nad drugim Michałem Sołowowem, awansując na szóstą pozycję w rajdzie. Po pierwszym dniu od lidera dzieli go już tylko 49,2 sekund pomimo dużej straty na trzecim odcinku oraz dwóch kar jakie nałożono na załogę za spóźnienie się na PKC. Trzeci na mecie był Michał Bębenek z 37,4 sekundową stratą do zwycięzcy odcinka.

Kolejnym pechowcem rajdu jest dotychczasowy wicelider Leszek Kuzaj, którego Subaru Impreza nie dotarło do mety OS-u z powodu awarii.

Po pierwszym etapie rajdu

Po pierwszym dniu rajdu na prowadzeniu nadal jest Zbigniew Gabryś który wyprzedzaMichała Bębenka o 7,4 sekundy oraz Michała Sołowowa o 35,9 sekundy.

W klasie Super 1600 jedyną załogą są Grzegorz Grzyb i Joanna Madej w Suzuki Swifcie, ale po grząskich i śliskich odcinkach tym razem kierowcy z Rzeszowa nie jedzie się najlepiej.

W klasie A 7 prowadzą Bartłomiej Botuta i Sławomir Grabarkiewicz w Renault Clio przed korzystającymi z systemu Superally Marcinem Majcherem i Danielem Leśniakiem w Hondzie Civic Type – R.

W klasie A 6 zdecydowanie najlepsi sąPiotr Maciejewski i Piotr Kowalski w Citroenie C2 – R2.

W Rajdowym Pucharze Peugeot mety etapu nie osiągnęły dwie z pięciu załóg: Kamil Butruk i Maciej Wilk oraz Przemysław Zabrocki i Szymon Gospodarczyk. Niespodzianką jest druga lokata Marcina Dobrowolskiego i Michała Dobrowolskiego, którzy o 32,8 sekundy przegrywają z Tomaszem Dąbrowskim i Igorem Staszem. Trzecie miejsce zajmują Michał Streer i Krzysztof Janik.