Na szutrowych trasach po raz pierwszy kierowcy uczestniczący w RSMŚ będą mieli okazję wypróbowania nowych opon Pirelli Skorpion. To będzie trzeci rodzaj opon w tym sezonie.

Meksykańskie warunki doskonale zna załoga Subaru WQRT Petter Solberg i Phil Mills, która wygrała tutaj w 2005 roku, a przed rokiem prowadząc w rajdzie musiała się wycofać. Chris Atkinson przez długi czas zajmował druga pozycję, ale po trudnościach rajd ukończył na piątym miejscu.

W tym roku Subaru WRT zgłosił do Rajdu Meksyku dwie fabryczne załogi.Samochodami Impreza WRC2007 pojadą Petter Solberg i Phil Mills (numer startowy 5.) oraz Chris Atkinson i Stéphane Prévot (numer 6.).

David Richards, szef zespołu: “Meksyk jest zupełnie innym rajdem niż dotychczasowe w tym sezonie. To rajd, w którym Subaru może pochwalić się dobrymi wynikami i zaprezentować swoje możliwości. Petter i Chris są mocni w tym sezonie. Oczekuję, że znajdą się w ścisłej czołówce.”

Paul Howarth, dyrektor operacyjny Subaru World Rally Team: “Po testach nowych opon Pirelli Skorpion jestem nastawiony do tego startu pozytywnie. Zobaczymy jednak jak sprawdzą się one w rajdzie. Pozycja na starcie jest ważna, bo pierwsi będą czyścili trasę. Na tych szutrach opony będą ciężko pracowały.”

Petter Solberg: „ Znamy dobrze Meksyk, ale to inny rajd od Monte Carlo czy Szwecji. W ostatnim tygodniu wykonaliśmy kolejny krok do przodu. Tutaj trzeba naciskać, ale także uważać na błędy, bo wszystko może się wydarzyć. Jesteśmy mocni i jestem przekonany, że będziemy walczyć o czołowe miejsce.”

Chris Atkkinson: „To jest trudny rajd, a nasza strategia będzie identyczna jak przed rokiem.Wtedy mieliśmy dobrą pozycję. Dzisiaj dysponujemy mocnym silnikiem i dobrym samochodem. Trzeba dostosować prędkość do warunków na trasie."