Zachodnioeuropejski bilans wynosi 14 684 898 nowych samochodów. Prym wiodą firmy, które w naszym kraju lokują się za Fiatem - jego wyniki na zachodzie kontynentu w odniesieniu do 2001 roku są słabsze o ok. 180 tys. pojazdów. Renault pozycję lidera w 35 proc. zawdzięcza Clio - ponad pół miliona sprzedanych samochodów. Również Golf w znacznym stopniu pomógł Volkswagenowi stanąć na podium. Najczęściej kupowanym autem minionego roku był Peugeot 206. Mimo to francuska firma minimalnie przegrała w statystykach z Fordem, jego Focus znalazł ponad 520 tys. nowych właścicieli. Zachwiana przed laty pozycja Opla pogłębia się coraz bardziej, mimo wprowadzenia nowej Vectry z europejskich salonów wyjechało ponad 1,073 miliona samochodów. Porównując ten rezultat z tym z 2001, widać, że jest gorszy o prawie 170 tys. sztuk. Dziesiąty w Polsce CitroĎn w rankingu europejskim zajmuje pozycję o cztery oczka wyżej. Jego kompaktowy van Xsara Picasso ma znaczny udział w wynikach finansowych firmy. Nigdy nienotowane w polskiej pierwszej dziesiątce luksusowe marki, Mercedes i BMW, na Zachodzie mają się całkiem dobrze. Bawarska seria 3 to najpopularniejszy samochód tej firmy, zaś klasa C to najchętniej wybierany model ze Stuttgartu. Toyota jest jedyną japońską firmą, która nadąża za europejskimi potentatami. Najlepiej sprzedajace się auto to produkowany na Starym Kontynencie Yaris. W rankingu koncernów prowadzi VW, druga lokata- PSA, ostatnie miejsce na podium zajmuje Ford. Dalsze pozycje przypadły kolejno GM, Renault oraz Fiatowi.
Recesji ciąg dalszy...
Sytuacja na rynkach samochodowych Europy Zachodniej jest podobna do panującej w Polsce. Mimo wprowadzenia nowych modeli i promocji, firmy ciągle notują spadki sprzedaży.