Prace rozpoczną się, jak tylko pozwoli na to pogoda. Wówczas należy spodziewać się ograniczenia prędkości oraz krótkotrwałych wyłączeń pasów ruchu na blisko 50-kilometrowym odcinku autostrady A2 od węzła Łódź Północ do granicy woj. mazowieckiego. Ubytki pojawiły się na obu jezdniach. Do tego czasu, ze względu na panujące warunki atmosferyczne, ubytki są uzupełniane masą „na zimno”, aby zapobiec ich powiększaniu.

Autostrada A2 – to nie koniec utrudnień na tym odcinku

W przypadku nawierzchni bitumicznych, a taka jest na A2 między węzłem Łódź Północ a granicą województwa mazowieckiego, wymienia się warstwę ścieralną co ok. 12-15 lat. Odcinek ten wybudowany był 9 lat temu, przed Euro 2012. Trasa została udostępniona wówczas do ruchu po warstwie wiążącej, natomiast warstwę ścieralną zakończono układać na początku 2013 r.

Drogowcy planują wymianę całej warstwy ścieralnej przy okazji budowy trzeciego pasa ruchu, który zapowiedziano już kilka miesięcy temu. Obecnie w woj. łódzkim i mazowieckim trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej poszerzenia autostrady A2 na długości ok. 89 kilometrów. Równocześnie Regionalne Dyrekcje Ochrony Środowiska w Łodzi i Warszawie prowadzą postępowania administracyjne w sprawie wydania decyzji środowiskowych w tym zakresie.

Autostrada A2 - kiedy budowa dodatkowego pasa?

Przetarg na przebudowę będzie ogłoszony w drugiej połowie 2021 r. GDKiA planuje, że budowa potrwa około dwóch lat i będzie prowadzona przy utrzymaniu bieżącego ruchu na drodze, czyli bez wyłączenia odcinka z użytkowania. Zakończenie prac przewiduje się w drugiej połowie 2025 r.

Docelowo autostrada będzie miała po cztery pasy ruchu na jednej jezdni od węzła Konotopa do węzła Pruszków, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ - trzy pasy ruchu.