Logo

Renault Laguna Coupe - uwodzi kształtem

Małgorzata Kozikowska
Małgorzata Kozikowska

Wariant coupe Renault Laguny, na tle bardziej rodzinnych braci prezentuje się wręcz niesamowicie. Zaprezentowany w 2008 roku model, jakiś czas temu przeszedł face lifting, co wyszło stylistom całkiem nieźle. Samochód może pochwalić się opadającą linią dachu i opływową sylwetką, brzmi to prawie jak z folderu reklamowego, ale wystarczy spojrzeć na kształty Laguny Coupe – taka naprawdę jest. Od frontu przyjemnie prezentują się kanciaste reflektory, no i oczywiście grill a’la Aston Martin. Za modelem można, a nawet trzeba się obejrzeć.

Renault Laguna Coupe
Renault Laguna CoupeŻródło: Onet

Wnętrze urządzono w eleganckiej czerni z kontrastującymi białymi przeszyciami. Naszą uwagę przyciąga falisty kształt deski rozdzielczej, a efekt dopełniają aluminiowe elementy wykończenia. Sportowy, elektrycznie regulowany fotel kierowcy dostarcza sporo wygody, tak więc nawet dłuższe dystanse będą pokonywane z przyjemnością. Na konsoli środkowej znajdziemy wyświetlacz pokazujący mapę nawigacji, widok z kamerki cofania oraz dane na temat sposobu jazdy i spalania. Ich obsługa odbywa się za pomocą joysticka, który jest tuż na wyciągnięcie ręki kierowcy.

W Lagunie Coupe nie zabraknie schowków na liczne szpargały. Jeśli szukamy podstawki pod kubek, to został on przez stylistów ukryty i wysuwa się dopiero po naciśnięciu przycisku tuż pod jednym z centralnych nawiewów. Dzięki temu możemy puścić nieco chłodnego powietrza na kubek z napojem – podczas gorących dni sprawdzi się idealnie.

Renault Laguna Coupe
Renault Laguna CoupeŻródło: Onet

Ilość podróżujących osób najlepiej ograniczyć do dwóch, gdyż w tylnej części nisko położony dach może dać się we znaki osobom o wysokim wzroście. Ale skoro chcieliśmy sportowy samochód, no to mamy. Zdziwimy się za to otwierając bagażnik. Jak na coupe producent przeznaczył sporą ilość miejsca na torby i plecaki, w bagażniku znajduje się 423 litry przestrzeni.

Jazda Laguną Coupe to czysta przyjemność. Samochód doskonale radzi sobie przy wyższych prędkościach i błyskawicznie reaguje po wciśnięciu pedału gazu. Po autostradzie sunie prawie jak przyklejony do nawierzchni. Jeśli jednak zjedziemy z gładkiej jak stół drogi, możemy nieco odczuć niechlubne dziury polskich szos. Pod maską skrywa się 2-litrowa jednostka dCi generująca 180 KM mocy. Napęd jest przekazywany za pomocą manualnej skrzyni o 6 przełożeniach.

Renault Laguna Coupe
Renault Laguna CoupeŻródło: Onet

Renault Laguna Coupe potrafi rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 8,5 sekundy, a przy tym wcale nie ma aż tak wielkiego apetytu na paliwo. Podczas testu przy mieszanej jeździe potrzebował średnio przyzwoite 6 l/100 km.

Ale zaraz, zaraz. Laguna Coupe to nie tylko auto na pozamiejskie wypady. Renault wyposażyło swoje auto system 4 Control. Przy prędkościach do 60 km/h do skrętnych przednich kół dołączają również koła tylne. Dzięki temu manewrowanie przy ciasnych miejskich szczelinach staje się dużo wygodniejsze.

Renault Laguna Coupe
Renault Laguna CoupeŻródło: Onet

Renault Laguna Coupe to elegancki samochód, stworzony do wszechstronnych warunków, który nawet na tle niemieckich modeli premium wypada całkiem nieźle zwłaszcza pod względem stylistyki. Kolejną przewagą z pewnością jest cena, a różnica w stosunku do konkurentów z Audi czy BMW może przekraczać nawet 50 tys. zł, a przecież auto jeździ świetnie.

W polskich salonach możemy dostać pojazd w cenie rozpoczynającej się od 92 160 zł za słabszy wariant o mocy 150 KM, natomiast za 180-konny model trzeba przeznaczyć przynajmniej 111 300 zł.

Autor Małgorzata Kozikowska
Małgorzata Kozikowska
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu