Bardziej stonowane linie i większa dawka elegancji będą teraz dominować w nowych modelach koncernu. Potwierdzenie tej tezy znajdziemy w trzeciej generacji Laguny (projekt X91), której debiut rynkowy planowany jest jesienią przyszłego roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Laguna III, podobnie jak obecna, dostępna będzie w wersjach z nadwoziem 5-drzwiowym (liftback) oraz kombi. Renault pracuje też nad 3-drzwiowym coupé, które być może dołączy do oferty wiosną 2008 roku.Zmiana totalnaNowe wcielenie Laguny, jak widać na naszej wizualizacji komputerowej, ma prezentować zupełnie nową jakość w klasie średniej. Nie chodzi tu tylko o stylistykę nadwozia, lecz także o poziom bezpieczeństwa, wykończenia, wyposażenie i trwałość. Na tę ostatnią cechę konstruktorzy firmy położyli szczególny nacisk, a Carlos Goshn, szef francuskiego koncernu, twierdzi, że model będzie jednym z najbardziej niezawodnych w swoim segmencie.Wśród innowacyjnych pomysłów, jakie znajdą zastosowanie w nowej Lagunie, warto wymienić m.in. "inteligentny" układ hamulcowy czy elektroniczne sterowanie rozdziałem momentu między poszczególnymi kołami (nie 4x4) zapewniające doskonałe właściwości trakcyjne. Auto będzie dłuższe od poprzednika o około 10 cm (dł. 4,7 m), a do napędu wykorzysta silniki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 115 do 250 KM. Nowością w gamie będzie jednostka V6 dCi (oznaczenie kodowe V9X) o mocy 220 KM oraz znany z Espace'a i Vel Satisa silnik benzynowy 3.5 V6/250 KM, opracowany przez Nissana.