Na face lifting Laguny, zarówno wersji liftback, jak i kombi, Renault zdecydowało się po 3 latach obecności modelu na rynku. Radykalnych zmian nie ma, poprawiono jednak to, co dotychczas było najczęściej krytykowane, czyli wygląd przedniej części nadwozia. Auto ma teraz nowe reflektory (mogą być wyposażone w aktywne biksenony skrętne), zderzak przedni ze zmodyfikowaną osłoną chłodnicy w czarnym, perłowym kolorze i chromowanymi dodatkami oraz wbudowaną w tylną szybę antenę radiową. Tylne światła mają diody LED.
We wnętrzu nowe są jedynie rodzaje skórzano-materiałowej tapicerki oraz systemy informacyjno-rozrywkowe. Już w bazowej wersji modelu znajdziemy układ 3D Sound by Arkamys z 8 głośnikami, Bluetooth (pozwala nie tylko na podłączenie telefonu, lecz także na streaming muzyki z przenośnych urządzeń audio) i modułem „Plug & Music” obsługującym pendrive’y, iPody itp. W opcji oferowany jest system firmy Bose zaprojektowany specjalnie dla Laguny z 10 głośnikami i cyfrowym wzmacniaczem.
Nowość to także dostępna za dopłatą nawigacja Renault Carminat TomTom LIVE z zaawansowanymi funkcjami wytyczania tras, informowania w czasie rzeczywistym o ruchu drogowym, prognozą pogody i dostępem do punktów POI za pośrednictwem Google Search.
Gama silników obejmuje dwa motory benzynowe 2.0/140 KM i 2.0 turbo/170 KM oraz diesle: 1.5/110 KM i 2.0 w odmianach 130, 150 i 175 KM. We wszystkich wprowadzone modyfikacje miały na celu obniżenie zużycia paliwa (średnio dla całej gamy o 0,5 l/100 km) i emisji spalin. Wydłużono też okresy międzyprzeglądowe: do 30 tys. km dla wszystkich wersji (20 tys. km w 2.0 turbo).
Promocyjne ceny nowej Laguny zaczynają się od 65 494 zł.