Nowy Renault Talisman został zaprezentowany dziennikarzom w Paryżu 6 lipca 2015 r., ale jego oficjalna premiera targowa odbędzie się 17 września podczas międzynarodowych targów motoryzacyjnych IAA 2015 we Frankfurcie nad Menem.

Renault Laguna po trzech generacjach odchodzi do historii. Następca otrzymał nową nazwę Talisman, znaną z konceptu (2001), której autorem byłPatrick le Quément.

Seryjny Renault Talisman powstał przy współpracy z południowokoreańskim Renault Samsung Motors. Model ten należy do segmentu D. Podstawowa wersja nadwozia nie jest już jak poprzednik liftbackiem, ale klasycznym trójbryłowym sedanem. Ma długość 4,85 m, szerokość 1,87 m i wysokość 1,46 m.

Do napędu przewidziano silniki benzynowe i wysokoprężne, które spełniają wymagania normy emisji szkodliwych spalin Euro 6. W pierwszym okresie produkcji będą to: czterocylindrowy benzynowy TCe 200 (1618 cm3, 200 KM, 260 Nm) oraz dwa wysokoprężne o pojemności skokowej 1598 cm3: dCi 130 (131 KM, 320 Nm) i dCi 160 (160 KM, 360 Nm).

W późniejszym okresie paleta jednostek napędowych poszerzona zostanie o m.in. TCe 150 (150 KM) i dCi 110 (110 KM).

Współpracować będą one z sześciobiegową przekładnią manualną lub dwusprzęgłowym sześciostopniowym automatem EDC.

Renault Talisman, który powstał na platformie CMF (Common Module Family) jest o około 200 kg lżejszy od swojego poprzednika. Auto dysponuje bagażnikiem o pojemności 608 litrów.

Francuski producent zapowiada dwie wersje nadwozia - sedan i kombi. Auta trafią do europejskiej sieci sprzedaży jeszcze pod koniec 2015 r., a w Polsce auta będzie można będzie zamówić na początku przyszlego roku.