Wynik uzyskany na polskim rynku w marcu w wysokości 5 614 sprzedanych pojazdów jest o 23,1 procent większy niż miesiąc wcześniej i o 25,3 procent większy niż przed rokiem.

Sumaryczna sprzedaż od początku roku, która wyniosła 14 149 sztuk, jest o 27,8 proc. większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku!

Tytuł lidera rynku zachował Fiat uzyskując wynik w sprzedaży marcu 1 003 aut. Łącznie włoski producent sprzedał w 2008 roku 2 699 samochodów, o 17,4 proc. większy niż przed rokiem.

Na pozycję wicelidera awansował Ford z imponującymi wskaźnikami wzrostu tegorocznej sprzedaży zarówno miesięcznej - 659 aut,plus 54,7 proc., jak i sumarycznej - 1 652 auta, plus 71,2 proc. Najniższy stopień podium zajął na koniec marcaRenault, którego pojazdy kupiło w marcu 583 klientów ( plus 2,6 proc.), a łącznie od początku roku 1 617 osób ( plus 11,0 proc.).

Kolejne miejsca zajmują: Volkswagen - 1 536 samochodów, z czego 553 sztuki - w marcu (odpowiednio mniej o 12,8 oraz 4,5 proc. niż rok wczesniej); Citroen (455 aut - plus 15,8 proc., łącznie 1 373 sztuki - plus 38,6proc.), Peugeot (509 - plus 16,0 proc., 1 021 - plus 5,0 proc.), Mercedes (319 - plus 13,1 proc., 842 sztuki - plus 13,0 proc.), Opel (353 - plus 36,9 proc., 791 - 113,2 proc.), Nissan (432 - 272,4, 740 - plus 171,1 proc.), Iveco (184 - plus 57,3 proc., 506 - plus 90,9 proc.), Toyota (247 - 62,5 proc., 420 sztuk - 70,0 proc.).

Źródło: Samar