Auto Świat Wiadomości Aktualności Seat Altea Freetrack - Gotowy na wszystko

Seat Altea Freetrack - Gotowy na wszystko

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Najnowszy prototyp hiszpańskiego koncernu to kulminacja seatowskiej koncepcji Multi Driving Concept pokazanej po raz pierwszy 4 lata temu w studyjnym modelu Salsa. Kładzie ona nacisk na uniwersalność i wielofunkcyjność samochodu przy jednoczesnym zachowaniu jego dynamicznych proporcji i charakteru.

Seat Altea Freetrack - Gotowy na wszystko
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Seat Altea Freetrack - Gotowy na wszystko

Stworzona w centrum technicznym firmy w Martorell Altea Freetrack Prototype spełnia wszystkie te kryteria z dużym zapasem i ma spore szanse na wdrożenie do produkcji seryjnej już w przyszłym roku. Będzie to pierszy SUV Seata z napędem na 4 koła.Praktyczna nowoczesnośćZaprojektowany na bazie Altei XL Freetrack otrzymał charakterystyczną dla aut sportowo-rekreacyjnych stylizację nadwozia. Uwagę zwracają: duży, 310-mm prześwit, 19-calowe alufelgi, wystające nadkola, plastikowe osłony pod zderzakami i w dolnej części drzwi oraz koło zapasowe mocowane do klapy bagażnika i wkomponowane w tylny zderzak dwa trójkątne wyloty rur wydechowych. Auto wygląda masywnie i jednocześnie bardzo dynamicznie. Specjalnie dla niego zarezerwowano biały, matowy lakier nadwozia, który ma podkreślać pozytywny i otwarty charakter modelu. Futurystyczne wnętrze wyróżnia się nietypowym dla segmentu układem siedzeń 2+2 i samym ich kształtem. Profilowane, kubełkowe fotele mają charakterystyczne przezroczyste wypełnienia w środkowej części, które oprócz roli czysto estetycznej pełnią też funkcję praktyczną - poprawiają widoczność. Pokryty brązowo-białą skórą kokpit utrzymany jest w futurystycznym klimacie. Dwóm okrągłym zegarom na tablicy przyrządów towarzyszy duży, ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokładowego komputera. Kolejne dwa ekrany umieszczono w konsoli środkowej. Osiągi sportowcaPod maskę konceptu trafił turbodoładowany, benzynowy silnik z wtryskiem bezpośrednim o poj. 2,0 l i mocy 240 KM. Jednostka ta pozwala na przyspieszanie do "setki" w 7,3 s i osiąganie maksymalnej prędkości 231 km/h. 300 Nm momentu dostępne od 2200 obr./min sprawia, że Freetrack popisywać się będzie bardzo dobrą elastycznością. Średnie zużycie paliwa szacowane jest na 9,1 l/100 km.Silnik współpracuje z 6-biegową, ręczną skrzynią biegów, a moment przekazywany jest na 4 koła poprzez przekładnię Haldex z hydrauliczno-mechanicznym połączeniem i elektronicznym sterowaniem.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: