Nazwa powinna kontynuować tradycję SEAT-a, czyli nawiązywać do obszaru geograficznego z Hiszpanii – ojczyzny producenta – oraz odzwierciedlać wartości marki: dynamiczny charakter, wyrazisty design i innowacyjne technologie.

- Naszym celem jest zaangażowanie i zachęcenie fanów SEAT-a na całym świecie do zaproponowania, a następnie zagłosowania na nazwę nowego SUV-a - mówi Luca de Meo, Prezes SEAT S.A. To zupełnie coś nowego dla marki, co na pewno zapisze się w jej historii – dodaje. Konkurs podzielony został na etapy. Do 22 czerwca 2017 r. możne przesyłać swoje propozycje. Oprócz kryteriów geograficznych, propozycja powinna odzwierciedlać wartości marki – dynamikę, design oraz nowoczesne technologie – a także nawiązywać do cech SUV-a. Powinna być także łatwa do wymawiania w różnych językach. Kolejnym etapem będzie preselekcja, podczas której eksperci marki i klienci z różnych krajów podczas badań fokusowych wybiorą wspólnie co najmniej trzy nazwy, które zostaną poddane publicznemu głosowaniu. Nazwy te poznamy 12 września 2017 r. podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem. Głosowanie odbędzie się w dniach od 12 do 25 września, a nazwę ostatecznego zwycięzcy poznamy 15 paździenika 2017 r. Zgłoszenia przyjmowane są od 07.06 do 22.06 za pośrednictwem strony internetowej: http://www.seat-auto.pl/samochody/nowy-duzy-suv/seeking-name.html

Odkąd SEAT wprowadził na rynek model Ronda w 1982 roku, hiszpańskie krainy geograficzne użyczyły nazwy jego autom już 13 razy. Są to: wspomniana Ronda, Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Cordoba, Arosa, Leon, Altea oraz dwa najnowsze, Ateca i Arona. Nowy SUV będzie numerem 14 na tej liście.