Auto Świat Wiadomości Aktualności Seat na każdą drogę

Seat na każdą drogę

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski

Jeśli przyjrzeć się materiałom przygotowanym przez firmę Seat, rzuca się w oczy pewna niekonsekwencja. W części z nich Altea Freetrack określana jest jako samochód do pokonywania bezdroży, w innych już nieco spokojniej - jako auto na każdą drogę.

Seat na każdą drogę
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Seat na każdą drogę

Po pierwszych jazdach testowych Freetrackiem możemy śmiało stwierdzić, że nie jest to na pewno auto do off-roadu, za to jest on z pewnością udanym pojazdem typu all-road, a więc takim, który bez trudu poradzi sobie na nawet bardzo marnej drodze. Może być więc doskonałym samochodem rekreacyjnym, ale też stanowić interesującą (choć dość drogą) propozycję np. dla osób mieszkających w górach czy też z racji obowiązków zawodowych często podróżujących "daleko od szosy". Tym bardziej, że w każdych warunkach zapewnia wysoki komfort. Freetrack bazuje na Altei XL, odróżnia go jednak bardziej agresywny design nadwozia, które wyposażono w potężne zderzaki oraz plastikowe osłony nadkoli. Kolejny wyróżnik to opony w rozmiarze 225/50 na 17-calowych obręczach kół. W porównaniu ze zwykłą Alteą prześwit auta zwiększono o 40 mm - wynosi on 160 mm. Siła napędowa przekazywana jest na koła za pośrednictwem układu Haldex z elektronicznym sterowaniem. W normalnych warunkach jazdy napędzane są wyłącznie koła przednie, co pozwala m.in. ograniczyć zużycie paliwa. W razie wykrycia poślizgu jednego z kół elektronika włącza blokadę mechanizmu różnicowego, kierując do 50 proc. mocy na koła tylnej osi. Do standardowego wyposażenia należy układ stabilizacji toru jazdy ESP. Freetrack dostępny będzie z dwoma silnikami - benzynowym i wysokoprężnym. Oba mają pojemność 2 l, turbodoładowanie i wykorzystują technikę bezpośredniego wtrysku, oba też zadowolą nawet bardzo wymagających kierowców. W drugiej połowie przyszłego roku w sprzedaży pojawić ma się jeszcze wersja ze słabszym silnikiem TDI i napędem tylko na koła przednie. Freetrack z napędem 4x4 właśnie pojawia się na naszym rynku. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. 6 airbagów, system multimedialny i dwustrefową klimatyzację, wersja napędzana 200 konnym benzyniakiem została wyceniona na 119 990 zł, a 170 konny dwulitrowy turbodiesel to wydatek co najmniej 124 990 zł.

Autor Adam Jamiołkowski
Adam Jamiołkowski
Powiązane tematy: