Skoda Felicia - wymiary
To była w pewnym sensie ewolucja. Pięciodrzwiowy hatchback miał 3855 m długości, rozstaw osi 2450 mm i masę własną 930 kg oraz bagażnik o pojemności 272 litrów, który po złożeniu tylnych siedzeń można było powiększyć do 967 litrów. W Skodzie Felicji zupełnie nowa była deska rozdzielcza i zdecydowanie ładniejsze wnętrze od poprzednika.
Skoda Felicia - pierwsze silniki
W Skodzie podstawowy silnik czterocylindrowy OHV o pojemności skokowej 1289 cm3 z jednopunktowym wtryskiem paliwa Bosch Monomotronic dostępny był w dwóch wersjach. Słabsza o mocy 54 KM i maksymalnym momencie obrotowym 94 Nm oraz mocniejsza o mocy 68 KM i momencie 100 Nm. Nadal w tym okresie produkowano silniki z gaźnikiem, które eksportowane były na mniej wymagające rynki. Wszystkie występowały z pięciobiegową skrzynia manualną.
Pierwsza seryjna Skoda Felicia została wyprodukowana 5 września 1994 roku w Vrchlabi, a od 17 października tego samego roku auta powstawały już w Mlada Boleslav. Podstawowa wersja LX miała wyjątkowo skromne wyposażenie standardowe. Jednak z czasem ofertę wzbogacano o m.in. wspomaganie kierownicy, ABS, dwie poduszki powietrzne, klimatyzację i centralny zamek.
Skoda Felicia - nowości w gamie modelowej
Podczas salonu motoryzacyjnego w Brnie (czerwiec 1995) po raz pierwszy zaprezentowana została Skoda Felicia Combi, która miała bagażnik o pojemności 447 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń - 1366 litrów). Jesienią tego samego roku ofertę wzbogacono o silniki Volkswagena. Był to benzynowy o pojemności 1598 cm3 i mocy 75 KM i maksymalnym momencie obrotowym 135 Nm oraz wysokoprężny o pojemności 1896 cm3 i mocy 64 KM.
W sierpniu 1995 roku pojawiła się dwuosobowa wersja użytkowa – Skoda Pickup o ładowności 605 kg. Na tej bazie powstały rożne wersje użytkowe oraz rekreacyjny Fun. W tym samym roku - z okazji 100-lecia Skody – do oferty dołączyła luksusowa Skoda Felicia Laurin & Klement. Producent i importerzy przygotowali wiele wersji limitowanych, co pomagało w sprzedaży tego modelu.
W sierpniu 1996 r. silniki 1.3 l otrzymały wielopunktowy wtrysk paliwa (MPI) Siemens, wzmocniono nadwozie, a tylne drzwi bagażnika można było otwierać z miejsca kierowcy.
„Skoda Felicia z nową twarzą” zaprezentowana została 12 lutego 1998 roku. Auto otrzymało nową przednią część nadwozia (identyczną jak w pierwszej generacji Octavii), zmodyfikowane zderzaki oraz inne barwy deski rozdzielczej. Wersja hatchback wydłużyła się do 3883 mm, a kombi do 4237 mm.
W marcu 1998 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie atrakcją stoiska Skody był hatchback o nazwie Golden Prague, który pozostał tylko showcarem. W tym samym roku pojawiło się wiele wersji limitowanych jak m.in. Color Line, Safe Line, Magic, Sport Line czy Mystery.
Poza oficjalnymi strukturami Skody powstawały kabriolety (MTX RS) i specjalizowane wersje użytkowe (sanitarki, lodówki).
Skoda Felicia - początek końca
Od jesieni 1999 roku Skoda Felicia była stopniowo zastępowana przez pierwszą generację Fabii. W marcu 2000 roku produkcję hatchbacków i kombi przeniesiono do Kvasin, gdzie ostatecznie 20 czerwca 2001 roku została całkowicie ukończona. Wyprodukowano 1 401 489 egz., z czego 915 853 wersji hatchback i 351 895 kombi. Powstało 124 5853 wersji użytkowych pod marką Skody i 18 592 z logo Volkswagena pod nazwą Caddy. Nie można także zapomnieć o wersji Vanplus (51560 egz.) i Fun (3992 egz.). Skoda Felicia była montowana również w Polsce (Antoninek) i Serbii.
Skoda Felicia pomimo upływu lat, wciąż jest spotykana na europejskich drogach. W większości są to jednak auta już mocno skorodowane, ale wciąż stosunkowo łatwe do utrzymania w stanie nadającym się do eksploatacji.