Czesi podczas prezentacji Kodiaqa pękali z dumy! SUV Skody to około 30 inteligentnie prostych funkcji, które mają ułatwić kierowcy i pasażerom podróżowanie. Przykłady? Wśród nich warto wymienić chociażby dwie duże parasolki - te po raz pierwszy zostały ukryte w drzwiach czeskiego auta w roku 2001 - mowa o Superbie pierwszej generacji. Poza tym Czesi postawili na system ochrony drzwi przed zadrapaniami parkingowymi czy zagłówki przeznaczone do snu.
Ważną zaletą współczesnych samochodów jest personalizacja. Nadwozie Kodiaqa będzie mogło otrzymać jeden z czternastu kolorów lakieru. We wnętrzu kierowca otrzyma możliwość wyboru jednego z trzech poziomów wykończenia. Oczywiście na pakiecie Active, Ambition i Style oferta się nie zakończy. Z czasem z pewnością będzie rozszerzana o kolejne.
Czesi bardzo mocno podkreślają to, że jedną z największych zalet Skody Kodiaq będzie przestrzeń w kabinie pasażerskiej. U jej podstaw leży modularna platforma MQB stworzona przez Grupę Volkswagena. Dzięki niej nowy SUV z Mlada Boleslav jest aż o 38 mm dłuższy od Octavii - a Octavia z pewnością nie jest autem krótkim. Imponujące rozmiary karoserii sprawiają, że pasażerowie drugiego rzędu siedzeń mają aż 104 mm miejsca na nogi!
W kabinie Skody Kodiaq miejsce może zająć nawet 7 osób. Nigdy wcześniej czeskie auto nie było w stanie pomieścić tak dużej liczby pasażerów. Ilość foteli to jedno, drugą kwestią jest pojemność kufra. W aucie o długości niespełna 4,7 metra inżynierowie wygospodarowali miejsce dla bagażnika mieszczącego od 720 do 2065 litrów. To najlepszy wynik w segmencie!
Co więcej, w aucie zmieszczą się przedmioty o długości nawet 2,8 metra, a sama klapa bagażnika może być elektrycznie unoszona i opuszczana. Otwieranie i zamykanie można będzie zainicjować na jeden z trzech sposobów. Po pierwsze za pomocą przycisku umieszczonego na pokrywie. Po drugie z kluczyka. Po trzecie za dopłatą dostępny będzie system odczytujący ruchy nogą wykonywane pod zderzakiem.
Bez względu na rodzaj wybranego przez kierowcę napędu, bez względu na rodzaj przekładni czy sposób przekazywania siły na koła, Skoda Kodiaq jest w stanie ciągnąć przyczepę o masie 2,5 tony.
Materiał powstał przy współpracy z marką Skoda.