W poprzednich latach tytuł lidera rynku trafił do Skody w 2005 i 2006 roku.

Zgodnie z danymi IBRM Samar za 2009 rok, sprzedaż nowych samochodów osobowych marki Skoda w Polsce osiągnęła poziom 37 944 sztuk. W porównaniu z rokiem 2008, gdzie wyniosła 32 887 sztuk, oznacza to wzrost sprzedaży o 15,38%.

Procentowy udział Skody w rynku nowych samochodów osobowych wzrósł o 1,58 punktu procentowego (w 2009 roku wyniósł 11,86%, w porównaniu z 10,28% z 2008 roku). Skoda jako jedyna marka przekroczyła 10-proc. próg udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce.

Rekordową sprzedaż zanotował model Octavia, którego łącznie sprzedało się 18 918 sztuk (w tym 14 497 sztuk Octavii II generacji i 4 421 sztuk Octavii Tour). Rekordowy poziom sprzedaży w 2009 roku osiągnęła także Skoda Superb z wynikiem 2 058 sprzedanych sztuk.

W 2009 roku rozpoczęła się również sprzedaż modelu Yeti (w sumie nabyło go 408 klientów).

Struktura sprzedaży w 2009 roku była następująca:

Octavia - 38,2%

Fabia - 36,8%

Octavia Tour - 11,7%

Roomster - 6,8%

Superb - 5,4%

Yeti - 1,1%

Tomasz Porawski, Dyrektor Działu Handlowego w Skoda Auto Polska, wskazuje na trzy podstawowe czynniki, które okazały się mieć kluczowy wpływ na sprzedaż marki w 2009 roku w Polsce: "Przede wszystkim udało się nam zapewnić odpowiednią i satysfakcjonującą podaż na rynku polskim m.in. dzięki bardzo dobrym relacjom i wzajemnemu zrozumieniu pomiędzy producentem i importerem. Po drugie, utrzymywaliśmy przez cały rok bardzo atrakcyjną konsumencką ofertę cenową. Po trzecie, najszersza i najbardziej atrakcyjna na rynku oferta modeli z homologacją ciężarową pozwoliła nam w pełni wykorzystać potencjał popytu ze strony klientów instytucjonalnych."

Z kolei Maciej Michalin, Dyrektor Działu Marketingu w Skoda Auto Polska, wskazuje na dodatkowe aspekty: "Przemyślane inwestycje wzmacniające wizerunek firmy powiązane ze stabilnym budżetem marketingowym zagwarantowały atrakcyjność cenową naszych modeli i podkreśliły jej podstawową zaletę tj. 'jakość za rozsądną cenę'. Dodatkowo stale poszerzająca się gama modelowa (m.in. wejście w nowy segment SUV - model Yeti) oraz działania mające na celu podnoszenie jakości obsługi klienta w sieci dealerskiej to moim zdaniem kluczowe czynniki sukcesu marki w 2009 roku."