Fakty mówią same za siebie. W przeciągu kilku ostatnich lat, drifting stał się jedną z najbardziej rozpoznawalnych i popularnym „dyscyplin” sportu samochodowego. Piekielnie mocne, kolorowe, szerokie, ospojlerowane, przypominające torowe maszyny samochody, które robią wokół siebie wiele hałasu i dymu (dosłownie!), działają na publiczność jak magnez.

I w zasadzie nie ma się co dziwić, ponieważ „połykanie” sekwencji zakrętów (trzech, czterech?) slajdem przy prędkości przekraczającej nierzadko 100 km/h może robić wrażenie i „imponować”. A co, gdy dodamy do tego pojedynek dwóch kierowców zderzak w zderzak, tzw. tsuiso?

Wówczas możemy spodziewać się kilkudziesięciu tysięcy kibiców na trybunach, którzy podekscytowani będą podziwiać ekstremalną jazdę w tumanach dymu przy dźwiękach zgrzytającej blachy. Tak apropo zgrzytającej blachy. „Ocierki”, „puknięcia”, spektakularne wypadki i wszystko to, co może kojarzyć się z „latającymi wiórami”, jeszcze bardziej podgrzewa widowisko i rozbudza emocje wśród fanów.

To tak w ramach wstępu o popularności driftingu w Polsce. Przejdę jednak do konkretów, czyli zapowiedzi pierwszej rundy DMP. Miejscem zbliżającego się wielkimi krokami show, będzie teren wokół płockiej Orlen Areny. Właśnie tam organizatorzy (Polska Federacja Driftu oraz firma BUDMAT Auto) zbudują na czas trwania imprezy (2-3 czerwca) uliczny tor o bardzo skomplikowanej charakterystyce.

Jak informuje PFD na swoim facebook’owym profilu, „po raz pierwszy w historii polskiego driftingu tor uliczny będzie tak profesjonalnie przygotowany. Nie tylko betonowe bandy zapewniające bezpieczeństwo, ale również trybuny na 5000 osób i 3 telebimy, to wszystko sprawia, że oprawa I rundy DMP 2012 będzie naprawdę niesamowita. Do tego wszystkiego bezpłatny wstęp (również na trybuny!) i mnóstwo dodatkowych atrakcji. Zapowiada się naprawdę WIELKIE otwarcie”.

Pozwolę sobie tylko dodać, że udział w zawodach zgłosiła czołówka polskiego driftingu. W Płocku stawią się m.in. Paweł Trela, Kuba Przygoński, Przemysław Jańczak, Dawid Kakosik, Marcin Mospinek – Grzegorz Hypki – Marcin Skwierczyński (PUZ Drift Team), Krzysiek Terej – Piotr Jankowski – Maciek Wodziński (Rage Energy), Maciej Bochenek – Dawid Karkosik – Bartosz Stolarski – Piotr Więcek – Artur Opiela (Budmat Auto RB Team) i wielu, wielu innych doskonałych kierowców.

Nie ma również powodu do zmartwień o startujące samochody. I runda DMP zgromadzi kilkadziesiąt „driftowozów” o mocy w graniach 300-500 KM, w tym takie klasyki jak Toyota AE86, Mazda RX-7, Nissan 240SX, Nissan Skyline, Nissan Silvia, różne generacje BMW M3 czy Mitsubishi Lancer Evolution.

Nie pozostaje zatem nic innego, jak zaplanować weekendową przejażdżkę do Płocka, by zobaczyć zmagania zawodników w I rundzie Driftingowych Mistrzostw Polski.

HARMONOGRAM:

PIĄTEK, 01.06.2012 – zamknięte dla publiczności10.00 – 14.00 – biuro zawodów10.30 – 14.30 – badanie kontrolne (BK1)12.00 – rozpoczęcie – treningi18.00 – zakończenie – treningi

SOBOTA, 02.062012 – wstęp wolny dla publiczności08.30 – 12.30 – biuro zawodów08.45 – 13.00 – badanie kontrolne (BK1)09.00 – otwarcie bram imprezy (również w parku maszyn)09.30 – 09.50 – briefing dla zawodników10.00 – 11.50 – treningi11.50 – 13.20 – Drift Taxi13.20 – 13.40– sesja autografów13.40 –13.55 – briefing dla zawodników14.00 – 18.00 – eliminacje do Top3218.40 – 18.55 – ogłoszenie wyników eliminacji do Top3219.00 – 21.00 – Koncert

NIEDZIELA, 03.06.2012 – wstęp wolny dla publiczności09.00 – otwarcie bram imprezy (również w parku maszyn)09.00 – 09.25 – briefing dla zawodników09.30 – 10.00 – warm up dla zawodników10.00 – 12.00 – kwalifikacje do Top1612.00 – 13.30 – Drift Taxi13.30 – 14.00 – sesja autografów14.10 – 14.25 – prezentacja zawodników Top16 + krótkie wywiady14.30 – 17.00 – Top16 (finały)17.30 – wręczenie nagród