Logo
WiadomościAktualnościStyl przyszłości

Styl przyszłości

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Premiera najnowszego samochodu koncepcyjnego włoskiej marki nie była zaskoczeniem dla fanów motoryzacji. Każdy, kto uważnie śledzi poczynania światowych koncernów odnośnie designu, wie, że nawiązywanie w najnowszych autach do pojazdów sprzed lat jest obecnie normą i koncerny (z resztą nie bez powodów) upatrują w tym recepty na sukces auta.

Lancia nie jest tu wyjątkiem, a bogaty dorobek firmy sprawia, że spoglądanie na świetne wzorce sprzed lat jest dla stylistów jeszcze bardziej kuszące. W zeszłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu Włosi zaprezentowali concept car o nazwie Lancia Granturismo - auto wzorowano na designie samochodów firmy z lat 70. Do tego samego okresu nawiązywał innym prototyp pokazywanym przez Lancię - Beta HPE (High Performane Esate). Powrót do korzeniNajnowszy projekt Lancii jeszcze głębiej sięga do historii firmy - fascynacja designerów latami 50. i 60. była powodem powstania najnowszego konceptu Granturismo Stilnovo. Samochód mierzy 4,24 metra długości, 1,83 szerokości i 1,47 wysokości. Auto koncepcyjne Lancii to połączenie typowego nadwozia coupé i klasycznej, dostojnej limuzyny. Granturismo Stilnovo jest wyważoną syntezą wartości, które od lat tworzą niezmiennie wizerunek Lancii wśród klientów - wieloletniej tradycji budowania samochodów oraz innowacyjności, elegancji i sportowemu charakterowi produkowanych modeli. Specyficzne elementy Granturismo Stilnovo, jak np. pionowe tylne światła czy wlot powietrza do chłodnicy, przewijają się w już produkowanych przez firmę modelach, jak miejski Ypsilon czy luksusowy Thesis, a więc kierunek prac stylistów będzie konsekwentnie kontynuowany. Kilka miesięcy temu nieoficjalnie mówiło się, że następca niezbyt popularnej Lybryma mieć nadwozie typu coupé. Czy więc Stilnovo jest zapowiedzią nowego przedstawiciela Lancii w klasie średniej? Jeśli tak, to rodzi się drugie pytanie - czy biznesmeni z dostojnych limuzyn zechcą przesiąść się do auta o typowo sportowym nadwoziu?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki