Lancia nie jest tu wyjątkiem, a bogaty dorobek firmy sprawia, że spoglądanie na świetne wzorce sprzed lat jest dla stylistów jeszcze bardziej kuszące. W zeszłym roku podczas salonu samochodowego w Paryżu Włosi zaprezentowali concept car o nazwie Lancia Granturismo - auto wzorowano na designie samochodów firmy z lat 70. Do tego samego okresu nawiązywał innym prototyp pokazywanym przez Lancię - Beta HPE (High Performane Esate). Powrót do korzeniNajnowszy projekt Lancii jeszcze głębiej sięga do historii firmy - fascynacja designerów latami 50. i 60. była powodem powstania najnowszego konceptu Granturismo Stilnovo. Samochód mierzy 4,24 metra długości, 1,83 szerokości i 1,47 wysokości. Auto koncepcyjne Lancii to połączenie typowego nadwozia coupé i klasycznej, dostojnej limuzyny. Granturismo Stilnovo jest wyważoną syntezą wartości, które od lat tworzą niezmiennie wizerunek Lancii wśród klientów - wieloletniej tradycji budowania samochodów oraz innowacyjności, elegancji i sportowemu charakterowi produkowanych modeli. Specyficzne elementy Granturismo Stilnovo, jak np. pionowe tylne światła czy wlot powietrza do chłodnicy, przewijają się w już produkowanych przez firmę modelach, jak miejski Ypsilon czy luksusowy Thesis, a więc kierunek prac stylistów będzie konsekwentnie kontynuowany. Kilka miesięcy temu nieoficjalnie mówiło się, że następca niezbyt popularnej Lybryma mieć nadwozie typu coupé. Czy więc Stilnovo jest zapowiedzią nowego przedstawiciela Lancii w klasie średniej? Jeśli tak, to rodzi się drugie pytanie - czy biznesmeni z dostojnych limuzyn zechcą przesiąść się do auta o typowo sportowym nadwoziu?
Styl przyszłości
Premiera najnowszego samochodu koncepcyjnego włoskiej marki nie była zaskoczeniem dla fanów motoryzacji. Każdy, kto uważnie śledzi poczynania światowych koncernów odnośnie designu, wie, że nawiązywanie w najnowszych autach do pojazdów sprzed lat jest obecnie normą i koncerny (z resztą nie bez powodów) upatrują w tym recepty na sukces auta.