Subaru ma nadzieję, że nowy silnik w modelu Forester wspomoże jego sprzedaż na rynku europejskim. Gama silników benzynowych atrakcyjna jest przede wszystkim dla fanów marki, konkurencja zyskuje jednak popularność dzięki silnikom wysokoprężnym. Turbodiesel miałby zgodnie z założeniami tworzyć 80 % sprzedaży, a producent uważa, że silnik mógłby uczynić z Forestera najlepiej sprzedawany model marki.
Wysokoprężny bokser montowany jest już w modelach Legacy i Outback, oprócz Forestera trafi również pod maskę modelu Impreza. W Foresterze lekko obniżono moc, zamiast 110 kW (150 KM) jednostka dysponuje mocą 108 kW (147 KM), moment obrotowy pozostał bez zmian i wynosi 350 Nm przy 1800 obr./min. Forester z nowym turbodieslem spala w cyklu mieszanym 6,3 l/100 km. W odróżnieniu od wersji benzynowej z 60 do 64 litrów zwiększyła się pojemność zbiornika paliwa, dzięki czemu zasięg wydłużył się do 1000 km. Wysokoprężny Forester otrzyma również nową 6-stopniową manualną skrzynię biegów, wzmocnione zawieszenie kół przednich i ostrzejsze przełożenie kierownicy.
Dopłata za silnik wysokoprężny wynosi w Wielkiej Brytanii ok. 2700 funtów (11 500 zł) w zależności od wersji wyposażenia. Dla porównania przebudowa na LPG kosztuje w Brytanii prawie 3300 funtów.
Subaru Forester - porównanie benzynowego i wysokoprężnego silnika 2,0Silnik2,0 X2,0DPojemność skokowa [cm3]19941998Cylindrów/zaworów4/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]110 (150)/6000108 (147)/3600Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]196/3200350/1800Prędkość maksymalna [km/h]184 (185)185Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]11,0 (12,7)10,0Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]8,46,3