To było pierwsze Subaru przeznaczone do jazdy po drogach publicznych z nazwą Prodrive. Brytyjska firma specjalizująca się w produkcji samochodów rajdowych znacznie zmodyfikowała ten model.
Auto otrzymało m.in. sportowe zawieszenie, zmiany aerodynamiki nadwozia oraz czterocylindrowy silnik typu bokser ze zwiększoną mocą z 218 KM i maksymalnym momentem obrotowym 290 Nm do 280 KM i 363 Nm.
Przedni i tylny spoiler zaprojektował Peter Stevens, który wówczas pracował dla McLarena F1 i Subaru WRC.
Auto po raz pierwszy zostało zaprezentowane podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Londynie (1999), a w sprzedaży pojawiło się na początku 2000 roku. Pierwotnie limitowaną serię planowano na 500 egzemplarzy, ale ze względu na duże powodzenie sprzedano ich ponad 1000.
Dla uczczenia 10 lecia tego wyjątkowego modelu w brytyjskiej miejscowości Bandury, gdzie mieści się główna kwatera firmy Prodrive, zorganizowany został wyjątkowy zlot. Pojawiło się na nim 100 właścicieli samochodu Impreza P1 oraz 300 różnych wersji modelu Impreza.