Nowe Subaru Legacy pozostaje przy systemie napędu na cztery koła symmetrical AWD i silniku z przeciwbieżnymi tłokami. Nadwozie w porównaniu do poprzednika wydłużyło się o 35 mm, poszerzyło o 90 mm i jest o 80 mm wyższe. Rozmiary zewnętrzne nowej generacji wynoszą więc 4735 x 1820 x 1505 mm. Rozstaw osi wydłużył się o 80 mm, co przyczyniło się do zwiększenia przestrzeni na tylnych siedzeniach, zwisy nadwozia skróciły się o 45 mm.
Nowością jest zamocowanie silnika w ramie pomocniczej. Zamiast aby jednostka przymocowana była bezpośrednio do podwozia, w czterech punktach mocujących połączona jest z ramą. Dzięki temu udało się obniżyć hałas i wibracje, z tego samego powodu silentblocki wypełniono cieczą. Dodatkowo nowe rozwiązanie umożliwiło przenieść turbosprężarkę pod silnik.
Przednia oś z kolumnami McPherson również przymocowana jest do wspomnianej ramy pomocniczej. Oprócz tej zmiany w porównaniu do poprzedniej generacji zwiększyła się średnica stabilizatorów. Z tyłu znalazła się nowa oś z podwójnymi wahaczami trapezowymi zawieszona również do ramy pomocniczej wspólnie z dyferencjałem. W celu zapewnienia większej sztywności nadwozia i niższej masy do produkcji najważniejszych części użyto stal o podwyższonej wytrzymałości.
Na rynek amerykański przeznaczone będą trzy silniki. Podstawowy 2,5i to tradycyjna jednostka wolnossąca z jednym wałkiem rozrządu. Osiąga moc maksymalną 125 kW (170 KM) przy 5600 obr./min i moment obrotowy 230 Nm przy 4000 obr./min. Do bardziej gospodarnej eksploatacji przyczynia się zoptymalizowany układ chłodzenia i ulepszony przepływ spalin przez katalizator. Do wyboru będzie manualna 6-stopniowa skrzynia biegów lub bezstopniowa przekładnia Lineartronic CVT.
Jedyną wersją z doładowaniem przeznaczoną na rynek amerykański będzie na razie 2,5 GT z rozrządem DOHC i turbosprężarką umieszczoną pod silnikiem. Pozwoliło to skrócić kanały wydechowe do minimum, dzięki czemu przyśpieszyły się reakcje silnika i obniżyły emisje. Moc silnika wynosi 195 kW (265 KM) przy 6000 obr./min, moment obrotowy 350 Nm osiągany jest w zakresie od 2000 do 5200 obr./min. Jedyną skrzynią biegów dla tej odmiany będzie 6-biegowa przekładnia manualna.
Na szczycie oferty stanie 6-cylindrowe 3,6R oferujące moc 188 kW (256 KM) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 335 Nm przy 4400 obr./min. Silnik ma takie same rozmiary jak poprzednia jednostka 3-litrowa. Większa pojemność i system zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych zapewniły takie same zużycie przy lepszych osiągach. Standardem w tej wersji jest 5-biegowy automat.
Nowe Legacy prezentuje się jako model 2010, dokładna data wprowadzenia na rynek znana będzie jednak dopiero po premierze. Wersja europejska przedstawi się w przeciągu tego roku. Do Europy auto trafi również z 2-litrową jednostką benzynową oraz 2-litrowym turbodieslem z przeciwbieżnymi tłokami.