Konkretne dane techniczne i informacje o konstrukcji silnika koncern Fuji Heavy Industries prezentuje już od dwóch lat, ale dopiero teraz silnik pojawi się w konkretnym modelu. Czterocylindrowa jednostka wysokoprężna z przeciwbieżnymi tłokami, która trafia właśnie pod maskę Legacy, dysponować będzie systemem common-rail i turbosprężarką umieszczoną pod kadłubem silnika, co pozwoliło na dalsze obniżenie punktu ciężkości.
Z pojemności 1998 cm3 udało się uzyskać standardowych 110 kW (150 KM) przy 3600 obr./min i moment obrotowy osiągający maksymalną wartość 350 Nm przy 1800 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynieść 5,6 l/100 km.
Z nowym silnikiem na rynek trafia także nowa skrzynia biegów. Aczkolwiek w tej kategorii pojemnościowej standardem jest raczej przekładnia 6-biegowa, Subaru zadowoliło się pięcioma przełożeniami. Karoseria została również zmodyfikowana, aby możliwa była zabudowa nowego silnika. Zmieniono więc ułożenie silnika, a odpowiednio umieszczone elementy i materiały tłumiące pozwoliły na wyeliminowanie wibracji dochodzących z przedziału silnikowego. Wzmocniono także hamulce i ich wspomaganie.
W standardzie oferowany będzie filtr cząstek stałych.