Przy takim wzroście sytuacja firmy wyraźnie różni się od ogólnej sytuacji na rynku, który utrzymywał się nieco poniżej poziomu z czerwca 2013. Według wstępnych danych sprzedaż około 109 000 nowych pojazdów odpowiada wzrostowi udziału w całym europejskim rynku o 0,4 punktu procentowego, do poziomu 6,4 procenta.

Również w całej pierwszej połowie roku Opel sprzedał zdecydowanie więcej samochodów niż rok wcześniej. Sprzedaż marki za okres od stycznia do czerwca była wyższa o 4 procent i wyniosła około 564 000 samochodów, co oznacza także minimalny wzrost udziału w całym rynku pojazdów, do 5,9 procenta. Tempo wzrostu marki Opel było więc o 1 punkt procentowy szybsze niż tempo wzrostu całego rynku.

- Wyniki za pierwsze półrocze wyraźnie dowodzą, że jesteśmy na właściwym torze. W szczególności nasze nowe modele dołączyły do grupy bestsellerów. Jest wśród nich kompaktowy SUV Mokka, którego kupiło już ponad 245 tys. klientów. Nasza ofensywa modelowa trwa: jeszcze w tym roku spodziewamy się dalszej poprawy dynamiki po wprowadzeniu na rynek nowego Vivaro i nowej Corsy – mówi Peter Christian Küspert, członek zarządu firmy Opel odpowiedzialny za sprzedaż.

W czerwcu i w pierwszym półroczu Opel zwiększył udziały w 11 rynkach europejskich. Wyraźną poprawę odnotowano także w Niemczech, gdzie udział Opla w rynku pojazdów w pierwszym półroczu zwiększył się o około 0,3 punktu procentowego, do 7 procent. W czerwcu udział w rynku osiągnął nawet 7,6 procenta i był o 0,9 punktu procentowego większy w porównaniu z czerwcem 2013, a także najwyższy od grudnia 2011 r. W przypadku rynku samochodów osobowych, według danych niemieckiego Federalnego Urzędu ds. Pojazdów Mechanicznych (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA), Opel uzyskał w czerwcu 8 procent udziału w rynku.

W Polsce dynamika wzrostu Opla jest powyżej średniej rynkowej. Sprzedaż w pierwszym półroczu wrosła ponad 41 procent w stosunku do ubiegłego roku. Czerwiec to wzrost udziału w rynku o ponad 2 punkty procentowe do poziomu 8,89 procenta, co dało 2 pozycje w sprzedaży samochodów osobowych. Dla polskiego Opla to najlepszy czerwiec oraz pierwsze półrocze od 2008 r. Bestsellerami w gamie pozostają modela Astra, Corsa i Insignia. Świetnie radzą sobie również Mokka oraz Meriva. Narastająco sprzedaż Mokki w pierwszym półroczu wzrosła o prawie 100 procent, natomiast Meriva zanotowała prawie 400 procent wzrostu.