Od tego momentu pojazd może być już rejestrowany i użytkowany w ruchu drogowym.

Podstawę dla Swifta Plug-in Hybryd stanowi aktualna generacja Swifta. Ze względu na obniżenie kosztów zastosowano mniejsze baterie i trzycylindrowy silnik K6A o pojemności skokowej 0,66 litra. Silnik elektryczny ma moc 55 kW.

Jednostka benzynowa służy jedynie do doładowywania baterii. Silnik elektryczny napędza przednie koła. Litowo-jonowe baterie mają pojemność 2,66 kWh, a ich naładowanie prądem o napięciu 100 V trwa 1,5 godziny lub przy 200 V można ten czas skrócić do pół godziny. Całkowite naładowanie pozwala na pokonanie przy użyciu silnika elektrycznego dystansu 15 kilometrów, a następnie włączy się silnik benzynowy który za pośrednictwem generatora doładuje baterie.

Chociaż nazwa pojazdu wskazuje na wykorzystanie techniki hybrydowej, to w rzeczywistości Swift Plug-in Hybrid jest autem z napędem elektrycznym, gdyż jednostka benzynowa służy jedynie do napędzania generatora prądu.

Sprzedaż tego modelu rozpocznie się w Japonii już jesienią 2010 roku.