Powstał on na bazie wersji hatchback drugiej generacji modelu Sail. Warto wspomnieć, iż pierwsza generacja tego małego auta była ostatnią wersją Opla Corsa B i w Chinach sprzedawano ja pod marką Buick. Nowy Sail obecny jest na rynku od stycznia 2010 roku w wersji sedan, a od kwietnia też jako pięciodrzwiowy hatchback.

Wersja elektryczna zbyt wiele nie różni się od standardowej. Zmieniono tylko nieco aerodynamikę nadwozia, nowa jest atrapa wlotu powietrza chłodnicy i przedni zderzak. Z tyłu zamontowano spoiler, a tradycyjne lusterka zewnętrzne zastąpiono kamerami.

Mały silnik elektryczny ma moc 85 kW i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 130 km/h i zasięg 150 km. Sail EV, który powstał przy współpracy Shanghai GM z Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) jest wersją studyjną, której nie przewidziano do produkcji seryjnej.