Logo
WiadomościAktualnościSzkoda, że Chevrolet Sail EV to tylko prototyp

Szkoda, że Chevrolet Sail EV to tylko prototyp

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Prototypowy pojazd z napędem elektrycznym prezentowany jest podczas salonu samochodowego w Kantonie. Auto ma wielkość Chevroleta Aveo

Szkoda, że Chevrolet Sail EV to tylko prototyp
Auto Świat
Szkoda, że Chevrolet Sail EV to tylko prototyp

Powstał on na bazie wersji hatchback drugiej generacji modelu Sail. Warto wspomnieć, iż pierwsza generacja tego małego auta była ostatnią wersją Opla Corsa B i w Chinach sprzedawano ja pod marką Buick. Nowy Sail obecny jest na rynku od stycznia 2010 roku w wersji sedan, a od kwietnia też jako pięciodrzwiowy hatchback.

Wersja elektryczna zbyt wiele nie różni się od standardowej. Zmieniono tylko nieco aerodynamikę nadwozia, nowa jest atrapa wlotu powietrza chłodnicy i przedni zderzak. Z tyłu zamontowano spoiler, a tradycyjne lusterka zewnętrzne zastąpiono kamerami.

Mały silnik elektryczny ma moc 85 kW i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Pojazd osiąga prędkość maksymalną 130 km/h i zasięg 150 km. Sail EV, który powstał przy współpracy Shanghai GM z Pan Asia Technical Automotive Center (PATAC) jest wersją studyjną, której nie przewidziano do produkcji seryjnej.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: