Trudów tego rajdu nie wytrzymały pojazdy zawodników uważanych za faworytów. Dość szybko z imprezą pożegnał się Marcus Grönholm. Potem odpadł Peter Solberg, jedyny który mógł jeszcze nawiązać z Sebastienem Loebem walkę o zwycięstwo. Sporo kłopotów kierownictwu ekipy Citroena sprawił wypadek Fran?oisa Duvala. Po trzech kraksach w sześciu rajdach pozycja Belga we francuskim teamie stała się dość niepewna. Doszło także do nieporozumień między kierowcą a pilotem. Fran?ois Duval i Stephane Prevot wzajemnie obwiniali się o dachowanie na Sardynii. Podczas Rajdu Cypru doszło do kulminacji konfliktu. Prevot oznajmił, że nie zamierza więcej jeździć z Duvalem. Kierownictwo teamu musiało szybko znaleźć (upływał termin zgłoszeń do Rajdu Turcji) drugiego pilota. Rozwiązano to w inny sposób. W Turcji zamiast Belga wystąpi zawsze niezawodny Carlos Sainz. Na prawem fotelu obok El Matadora w tym jednorazowym starcie zasiądzie Marc Marti.Na niepowodzeniach faworytów na Cyprze skorzystali kierowcy prywatni. Austriak Manfred Stohl, pilotowany przez Ilkę Minor, zajął wysokie drugie miejsce. To jego życiowy wynik. Przez dłuższy czas na trzeciej pozycji podróżował Henning Solberg starszy brat byłego mistrza świata Pettera. Niestety, Norwega w końcówce rajdu wyprzedził ostro finiszujący Markko Märtin. Na piątym i szóstym miejscu zostali sklasyfikowani kierowcy teamu Forda - Toni Gardemeister i Roman Kresta. To był 50 rajd z rzędu, w którym pojazdy z błękitnym owalem nieprzerwanie zdobywają punkty.W klasyfikacji mistrzostw Production Cars Rajd Cypru zakończył się zwycięstwem Francuza Brice'a Tirabassiego (Subaru Impreza WRX STI spec C). Na kolejnych pozycjach finiszowały podobne pojazdy trzech argentyńskich kierowców - Sebastiana Baltrana, Marcosa Ligato i Gabriela Pozzo.
Galeria zdjęć
Szkoła przetrwania
Szkoła przetrwania
Szkoła przetrwania