Wiele z tych popularnych samochodów jeździ jeszcze po drogach, ale z różnych względów producenci podjęli decyzją nie tylko o zakończeniu ich produkcji, ale także nie przygotowali żadnego następcy. Wybraliśmy najpopularniejsze.
Galeria zdjęć
AUDI A2Rewolucyjny model z aluminiowym nadwoziem opartym na ramie przestrzennej, ale zbyt drogi jak na auto tej klasy. Produkcję zakończono po sześciu latach ze względu na drastyczny spadek sprzedaży.
ASTON MARTIN CYGNETLuksusowy wydanie Toyoty iQ. Jednak miejski Aston Martin nie cieszył się wystarczającym zainteresowaniem i po 2,5 latach zakończono jego produkcję.
ALFA ROMEO MiTOModel ten wciąż napędza sprzedaż włoskiej marki, ale plany nie przewidują jego bezpośredniego następcy i wszystko wskazuje na to, iż w 2015 roku przejdzie do historii.
ŁADA 2107Samochód legenda, który przy stosunkowo niewielkich modernizacjach produkowany był przez rosyjskie zakłady w Togliatti i Iżewsku przez 30 lat. Ostatecznie 17 kwietnia 2012 roku z taśmy w Iżewsku wyjechał ostatni egzemplarz.
FORD STREETKAKabriolet produkowana w latach 2002–2005 we Włoszech przez Pininfarinę. Powstało 37 tys. egzemplarzy.
LANCIA THESISReprezentacyjna włoska limuzyna, która jednak ze względu na zbyt innowacyjny design nie nawiązała do tradycji swojego poprzednika, modelu Kappa. Wyprodukowano tylko 16 tys. egzemplarzy, które m.in. w Polsce spełniały rolę limuzyny rządowej.
HONDA S2000Dwuosobowy roadster stworzony na 50 lecie Hondy. Wycofany z produkcji z powodu wolnossącego silnika, który nie spełnił wymogów norm homologacyjnych z powodu zbyt dużego zużycia paliwa. Cabrio of the Year 1999.
RENAULT VEL SATISModel klasy premium, którego stylistyka nadwozia zapoczątkowała nowy design francuskiej marki. Ze względu na niewielkie zainteresowanie rynku produkcję zakończono 12 listopada 2009 roku. W ciągu 8 lat produkcji wyprodukowano 62 201.
SEAT EXEOModel, który powstał na bazie Audi A4 B7. Miał pomóc Seatowi w wyjściu z kryzysu. Jednak sprzedaż nie osiągnęła wymaganych progów i auto po pięciu latach wycofane zostało z produkcji.
FIAT MULTIPLAJuż pierwsza generacja wzbudzała duże kontrowersje. Ale zmiana designu na bardziej tradycyjny nie spowodowała wzrostu zainteresowania tym modelem i ostatecznie w 2010 roku zakończono jego produkcję.
Nissan TiidaNastępca Almery, który jednak nie zdobył uznania europejskiego użytkownika.
Volvo C30Najmniejszy model szwedzkiej marki produkowany w latach 2006-2012 w Belgii. Chociaż zaawansowany technologicznie i wyposażony w najnowsze systemy bezpieczeństwa, nie zdobył spodziewanej popularności.
CHRYSLER PT CRUISERModel w stylu retro, produkowany w dwóch wersjach nadwozia (kombi i kabrio) oraz w wielu atrakcyjnych seriach limitowanych. Montowany w Meksyku i Austrii.
CITROEN C6Luksusowa limuzyna, doskonale spełniająca rolę reprezentacyjną. Produkcja auta została zakończona 19 grudnia 2012 roku. Powstało 23 384 egzemplarze modelu, a w ostatnim 2012 roku, klienci zamówili już tylko 556 aut.
MERCEDES-BENZ VANEOSiedmioosobowy minivan produkowany przez Mercedesa tylko trzy lata (2002-2005). Powstało 55 tys. egzemplarzy. Odmłodzenie gamy spowodowało decyzję o zaprzestaniu produkcji.
SEAT CORDOBAModel produkowany w trzech wersjach nadwozia (sedan, coupe i kombi), który w 2009 roku wycofany został z oferty.
FIAT IDEAMinivan produkowany we Włoszech i Brazylii, który powstał na płycie podłogowej Fiata Punto II. Stanowił mniejszą alternatywę dla Multipli. Jednak nie został przebojem rynku.