65 załóg rywalizowało w klasach Extreme, Adventure i Travel. W rajdzie tryumfowali: Marek Schwarz zAdamem Wolnym (Extreme) i Mariusz Kulak z Maciejem Tarnowskim (Adventure).

Zmagania rozpoczęły się prologiem zlokalizowanym w Bojanowie. Po pierwszej próbie prowadzenie w klasie Extreme objął Rafał Ciepły pilotowany przez Tomasza Skibę w Jeepie Wranglerze 5.7 V8. Załoga uzyskała czas 1 min 05 sek. W klasie Adventure najlepszy okazał się jadący z numerem 51 Mariusz Kulak, który uzyskał czas 45 sekund (Klasa Adventure miała do pokonania łatwiejszą trasę niż Extreme).

Po etapie nocnym, który rozpoczął się w piątek o godz. 19.00 i zakończył o 4.00 nad ranem pierwsze miejsce w Klasie Extreme zajęła załoga nr 35 Marek Schwarz/Adam Wolny. Na drugim miejscu uplasowali się zwycięzcy prologu Rafał Ciepły/Tomasz Skiba.Jako trzeci metę etapu osiągnęli zdobywcy zeszłorocznego Pucharu Zbigniew Popielarczyk i Rafał Trwoga.

W Klasie Adventure triumfowała załoga nr 47 Tomasz i Szymon Prabuccy. Drugiego dnia zmagań nastąpiły niewielkie przetasowania w czołówce tabeli wyników. W klasyfikacji generalnej w klasie Extreme zwyciężył Marek Schwarz zAdamem Wolnym z RMF Caroline Team. Pierwsze miejsce w klasie Adventure wywalczyła załoga nr 51 Mariusz Kulak i Maciej Tarnowski.

Powiedzieli

Marek Schwarz, Adam Wolny (Klasa Extreme): Podczas etapu nocnego jechaliśmy ostro, tak żeby utrzymać dobrą lokatę. Mieliśmy małą usterkę na samym początku, ale potem obyło się bez niespodzianek. Trasa okazała się możliwa do przejechania w krótkim czasie chociaż wyciągarka pracowała często. Przy przejeździe przez strumień popełniliśmy mały błąd i musieliśmy się cofać ale potem jechaliśmy już szybko. Startowaliśmy jako pierwsi i tak samo udało nam się skończyć. Rywalizacja nie była łatwa ze względu zaciekłą walkę z Rafałem Ciepłym. Z dobrej pozycji wystartowali tez też Zbigniew Popielarczyk i Rafał Trwoga. Przez pewien czas zagrażali nam, ale ostatecznie pokonaliśmy ich. Trasę Rajdu oceniam bardzo dobrze. Było sporo możliwości do szybkiej jazdy i widowiskowych przepraw. Już zgłosiliśmy udział w kolejnych rundach Pucharu Polski OFF-ROAD PL z tym że następnym razem RMF Caroline Team pojawi się w składzie czterech ekip. Do zobaczenia na kolejnych rajdach!

Grzegorz Surowiec, Dyrektor Pucharu Polski OFF-ROAD PL: Podczas tegorocznego Pucharu zaskakuje coraz lepsze przygotowanie samochodów. Dominują terenówki z silnikami V8. Obserwujemy także powstawanie pierwszych profesjonalnych teamów off-roadowych.Cieszy nas też coraz większe zainteresowanie mediów Pucharem: na pierwszej rundzie zaakredytowało się ponad 40 dziennikarzy. W tym roku wprowadziliśmy liczne zmiany do regulaminu imprezy, jednak zawodnicy nie mieli problemu z dostosowaniem się do nowych wymagań.

Najstarszy i najbardziej prestiżowy

Nowością była możliwość ominięcia przeszkód terenowych i skorzystania z drogi alternatywnej kosztem kary czasowej. Zawodnicy mogli też wrócić do bazy rajdu drogą ewakuacyjną z każdego punktu na trasie. W połowie etapu nocnego organizatorzy przewidzieli też nieobowiązkowy serwis. Dzięki temu załogi zmagające się z awariami zyskały możliwość skorzystania z legalnej pomocy technicznej z zewnątrz i tym samym udziału w dalszej części rajdu.

Puchar Polski OFF-ROAD PL – najstarszy i najbardziej prestiżowy cykl rajdów sportowo- przeprawowych w Polsce, organizowany nieprzerwanie od 2001. Każdego roku załogi rywalizują podczas trzech rund Pucharu. W tym roku są to: Bojanów (Podkarpacie), Ostróda (Mazury), Dynów (Podkarpacie). Każda runda składa się z dwóch etapów: nocnego i dziennego. Zawodnicy startują w trzech klasach, o różnym stopniu trudności: Extreme, Advanture oraz Travel.

Klasa Extreme – najtrudniejsze trasy, klasa przeznaczona dla najbardziej doświadczonych zawodników, wymagająca odpowiednio przygotowanych samochodów, wyposażonych m.in. w klatki i wyciągarki.

Klasa Adventure – łatwiejsze trasy, samochody konstruowane na bazie samochodów seryjnych z ograniczoną ilością przeróbek.

Klasa Travel – klasa przeznaczona dla osób chcących rozpocząć przygodę z off-roadem, startują w niej samochody seryjne z napędem na cztery koła.