Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > To już przesada. Samochody z PRL pokonały prawie wszystkich. Dasz radę? Wątpimy

To już przesada. Samochody z PRL pokonały prawie wszystkich. Dasz radę? Wątpimy

Jak dobrze znasz samochody PRL? Polonezy, Polskie Fiaty, Warszawy, Syreny? O tym się dowiesz z naszego quizu. Udzielenie poprawnej odpowiedzi będzie bowiem wymagało eksperckiej wiedzy. To jeden z najtrudniejszych quizów w historii.

Warszawa nr 1 z warszawskiej FSO
Warszawa nr 1 z warszawskiej FSOŹródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy: to jeden z najtrudniejszych quizów, jakie znajdziesz. Wymaga ogromnej wiedzy i eksperckiej znajomości tematu. Nawet jeśli odpowiesz poprawnie na połowę pytań, to i tak będzie to świetny wynik.

W teorii wygląda całość bajecznie prosto: chodzi o wskazanie prawdy bądź fałszu, ale w rzeczywistości... zresztą sam(-a) się przekonasz. To co? Możemy zaczynać?

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/12
Źródło: Auto Świat

Nadwozie Syreny Sport miało długość:

Poprawna odpowiedź: ok. 380 cm

Samochód mierzył ponadto 145 cm szerokości i ok. 130 cm wysokości. Rozstaw osi: 230 cm.

Pytanie 2/12
Źródło: Auto Świat / ACZ

FSO Warszawy nigdy nie eksportowano do:

Poprawna odpowiedź: Szwecji

Do Norwegii trafiło 841 sztuk tego modelu, do Finlandii 615 aut, zaś do Grecji 63 samochody

Pytanie 3/12
Źródło: Materiały prasowe

Mikrosamochód Smyk zużywał średnio:

Poprawna odpowiedź: 5 l/100 km

Pytanie 4/12
Źródło: Auto Świat

Silnik Polskiego Fiata 125p Monte Carlo pochodził z gamy:

Poprawna odpowiedź: Fiata 132

Ta 98-konna jednostka napędowa miała pojemność 1592 cm sześc.

Pytanie 5/12
Źródło: Onet

Ten prototyp z FSO pojawił się przed:

Poprawna odpowiedź: rynkowym debiutem pierwszego komputera firmy Apple

Polskiego Fiata 1300 Coupe pokazano w 1974 r., dwa lata przed rynkowym debiutem pierwszego komputera Apple

Pytanie 6/12
Źródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Z kolei ten dynamicznie stylizowany prototyp z FSO rozwijał moc:

Poprawna odpowiedź: 90 KM

Wprawdzie silnik tego prototypowego Polskiego Fiata 125p Coupe pochodził z "dużego Fiata", ale jednostkę wzmocniono do 90 KM

Pytanie 7/12
Źródło: FSO

Ten samochód:

Poprawna odpowiedź: miał sześć cylindrów

Chodzi o Warszawę 210, prototyp zbudowany w maksimum dwóch egzemplarzach. Jeden z nich miał 6-cylidrowy rzędowy silnik 2.5 o mocy 85 KM i 470 cm długości. Kombi istniało jedynie w planach

Pytanie 8/12
Źródło: Auto Świat

Z kolei ten samochód:

Poprawna odpowiedź: powstawał z trzech "dużych Fiatów"

70-konny Polski Fiat 125p "Jamnik" debiutował w 1974 r. Ogółem powstało 70 limuzyn i siedem aut z nadwoziem cabrio. Do budowy każdego takiego samochodu potrzeba było trzech Fiatów 125p: dwóch kombi i sedana

Pytanie 9/12
Źródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Syrena 100:

Poprawna odpowiedź: w pierwszym roku produkcji powstało 200 sztuk

Produkcja Syreny 100 ruszyła w 1957 r. Próg tysiąca aut rocznie przekroczono dopiero dwa lata później

Pytanie 10/12
Źródło: Auto Świat / ACZ

A skoro już o produkcji Syreny mowa, to jej roczny wolumen nigdy nie przekroczył poziomu:

Poprawna odpowiedź: 30 tys. sztuk

W rekordowym 1971 r. powstało 25 tys. 229 sztuk Syreny

Pytanie 11/12
Źródło: FCA

Polski Fiat 126p:

Poprawna odpowiedź: posiadał część podzespołów z Fiata 500 z lat 1957-1975

Fiat 126p oficjalnie został Maluchem w 1997 r.

Pytanie 12/12
Źródło: Auto Świat

Ten prototyp:

Poprawna odpowiedź: miał zostać następcą Poloneza

Powstały trzy sztuki prototypowego FSO Warsa, przy czym pierwszą (na zdjęciu) zbudowano w 1986 r. Auto mierzyło 384 cm długości

Brakuje jeszcze 12 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
I tak nie jest źle
Ten quiz był naprawdę szalenie trudny, więc dramatu nie ma. W naszych kolejnych quizach o motoryzacji PRL z pewnością pójdzie ci lepiej. Zapraszamy!
Bardzo dobrze!
W tak trudnym quizie nawet taka liczba poprawnych odpowiedzi to już coś. Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o motoryzacji PRL? Albo i dwa? Zapraszamy!
Chylimy czoła!
Rewelacyjny wynik! Na motoryzacji PRL znasz się jak mało kto!! Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o polskich samochodach z tamtych lat? Zapraszamy!
Jesteś encyklopedią wiedzy o motoryzacji PRL
Gratulujemy! Jesteśmy pod wrażeniem!! Z pewnością w naszym kolejnym quizie o samochodach PRL też uzyskasz komplet punktów. Chcesz się przekonać? Zapraszamy!
Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków