Wiadomości Aktualności Samochody z PRL pokonały prawie wszystkich. Dasz radę? Wątpimy [Quiz]

Samochody z PRL pokonały prawie wszystkich. Dasz radę? Wątpimy [Quiz]

Jak dobrze znasz samochody PRL? Polonezy, Polskie Fiaty, Warszawy, Syreny? O tym się dowiesz z naszego quizu. Udzielenie poprawnej odpowiedzi będzie bowiem wymagało eksperckiej wiedzy. To jeden z najtrudniejszych quizów w historii. Maksymalny wynik mają tylko prawdziwi eksperci.

Wystawa w dawnej fabryce FSO
Krzysztof Słomski / Auto Świat
Wystawa w dawnej fabryce FSO

Żeby nie było, że nie ostrzegaliśmy: to jeden z najtrudniejszych quizów, jakie znajdziesz. Wymaga ogromnej wiedzy i eksperckiej znajomości tematu. Nawet jeśli odpowiesz poprawnie na połowę pytań, to i tak będzie to świetny wynik.

W teorii wygląda całość bajecznie prosto: chodzi o wskazanie prawdy bądź fałszu, ale w rzeczywistości... zresztą sam(-a) się przekonasz. To co? Możemy zaczynać?

Rozpocznij quiz

Pytanie 1/12
Żródło: Auto Świat

Nadwozie Syreny Sport miało długość:

Poprawna odpowiedź: ok. 380 cm

Samochód mierzył ponadto 145 cm szerokości i ok. 130 cm wysokości. Rozstaw osi: 230 cm.

Pytanie 2/12
Żródło: Auto Świat / ACZ

FSO Warszawy nigdy nie eksportowano do:

Poprawna odpowiedź: Szwecji

Do Norwegii trafiło 841 sztuk tego modelu, do Finlandii 615 aut, zaś do Grecji 63 samochody

Pytanie 3/12
Żródło: Materiały prasowe

Mikrosamochód Smyk zużywał średnio:

Poprawna odpowiedź: 5 l/100 km

Pytanie 4/12
Żródło: Auto Świat

Silnik Polskiego Fiata 125p Monte Carlo pochodził z gamy:

Poprawna odpowiedź: Fiata 132

Ta 98-konna jednostka napędowa miała pojemność 1592 cm sześc.

Pytanie 5/12
Żródło: Onet

Ten prototyp z FSO pojawił się przed:

Poprawna odpowiedź: rynkowym debiutem pierwszego komputera firmy Apple

Polskiego Fiata 1300 Coupe pokazano w 1974 r., dwa lata przed rynkowym debiutem pierwszego komputera Apple

Pytanie 6/12
Żródło: Auto Świat / Roman Dębecki

Z kolei ten dynamicznie stylizowany prototyp z FSO rozwijał moc:

Poprawna odpowiedź: 90 KM

Wprawdzie silnik tego prototypowego Polskiego Fiata 125p Coupe pochodził z "dużego Fiata", ale jednostkę wzmocniono do 90 KM

Pytanie 7/12
Żródło: FSO

Ten samochód:

Poprawna odpowiedź: miał sześć cylindrów

Chodzi o Warszawę 210, prototyp zbudowany w maksimum dwóch egzemplarzach. Jeden z nich miał 6-cylidrowy rzędowy silnik 2.5 o mocy 85 KM i 470 cm długości. Kombi istniało jedynie w planach

Pytanie 8/12
Żródło: Auto Świat

Z kolei ten samochód:

Poprawna odpowiedź: powstawał z trzech "dużych Fiatów"

70-konny Polski Fiat 125p "Jamnik" debiutował w 1974 r. Ogółem powstało 70 limuzyn i siedem aut z nadwoziem cabrio. Do budowy każdego takiego samochodu potrzeba było trzech Fiatów 125p: dwóch kombi i sedana

Pytanie 9/12
Żródło: Auto Świat / Łukasz Rossienik

Syrena 100:

Poprawna odpowiedź: w pierwszym roku produkcji powstało 200 sztuk

Produkcja Syreny 100 ruszyła w 1957 r. Próg tysiąca aut rocznie przekroczono dopiero dwa lata później

Pytanie 10/12
Żródło: Auto Świat / ACZ

A skoro już o produkcji Syreny mowa, to jej roczny wolumen nigdy nie przekroczył poziomu:

Poprawna odpowiedź: 30 tys. sztuk

W rekordowym 1971 r. powstało 25 tys. 229 sztuk Syreny

Pytanie 11/12
Żródło: FCA

Polski Fiat 126p:

Poprawna odpowiedź: posiadał część podzespołów z Fiata 500 z lat 1957-1975

Fiat 126p oficjalnie został Maluchem w 1997 r.

Pytanie 12/12
Żródło: Auto Świat

Ten prototyp:

Poprawna odpowiedź: miał zostać następcą Poloneza

Powstały trzy sztuki prototypowego FSO Warsa, przy czym pierwszą (na zdjęciu) zbudowano w 1986 r. Auto mierzyło 384 cm długości

Brakuje jeszcze 12 odpowiedzi
Wypełnij odpowiedzi na wszystkie pytania, żeby zobaczyć wynik
TWÓJ WYNIK:
I tak nie jest źle
Ten quiz był naprawdę szalenie trudny, więc dramatu nie ma. W naszych kolejnych quizach o motoryzacji PRL z pewnością pójdzie ci lepiej. Zapraszamy!
Bardzo dobrze!
W tak trudnym quizie nawet taka liczba poprawnych odpowiedzi to już coś. Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o motoryzacji PRL? Albo i dwa? Zapraszamy!
Chylimy czoła!
Rewelacyjny wynik! Na motoryzacji PRL znasz się jak mało kto!! Masz ochotę na jeszcze jeden quiz o polskich samochodach z tamtych lat? Zapraszamy!
Jesteś encyklopedią wiedzy o motoryzacji PRL
Gratulujemy! Jesteśmy pod wrażeniem!! Z pewnością w naszym kolejnym quizie o samochodach PRL też uzyskasz komplet punktów. Chcesz się przekonać? Zapraszamy!
Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji