To sportowy crossover a jego wygląd łączy w sobie elegancję i styl nadwozia shooting brake (luksusowego, usportowionego kombi) z liniami kompaktowego SUV-a. Przód nadwozia prezentuje nową interpretację firmowej koncepcji „dynamicznej tarczy”. Zarówno stylizacja nadwozia, jak i wnętrze oraz rozwiązania techniczne wskazują kierunek, w którym podążają obecnie projektanci MMC.

Mitsubishi eX Concept jest SUV-em następnej generacji, górującym wyraźnie nad współcześnie produkowanymi samochodami elektrycznymi. System napędu elektrycznego EV nowej generacji został wyposażony w akumulatory o wysokiej wydajności i niewielkie, ale mocne silniki elektryczne, dzięki czemu jest teraz lżejszy i sprawniejszy. Dzięki dalszym zabiegom obniżającym masę pojazdu, udało się uzyskać zasięg samochodu wynoszący 400 km bez konieczności ładowania akumulatorów.

Umieszczenie akumulatorów trakcyjnych pod podłogą obniżyło środek ciężkości, a to wraz z dwusilnikowym układem napędowym Twin Motor 4WD i zintegrowanym systemem dynamiki jazdy S-AWC pozwoliło uzyskać bardzo precyzyjne prowadzenie samochodu przy jednoczesnym zachowaniu wyjątkowej stabilności.

W pojeździe zastosowano technologię automatycznej jazdy, która łączy systemy łączności mobilnej w samochodzie, wykorzystując platformy wymiany danych nowej generacji z zaawansowanymi rozwiązaniami w zakresie aktywnego bezpieczeństwa. Gdy zostaje wykryte zagrożenie, funkcje bezpieczeństwa są uruchamiane w sposób optymalnie dobrany do sytuacji. Inne systemy wykrywają usterki lub nieprawidłowości na jak najwcześniejszym etapie ich występowania i sugerują kierowcy wizytę w serwisie celem kontroli lub naprawy.

W aktywnym, tętniącym projekcie Mitsubishi eX Concept wykorzystano mocno zarysowaną sylwetkę, która bardzo wyróżnia samochód. Bryła samochodu sprawia wrażenie, jakby została wyrzeźbiona z jednego bloku materiału, jednocześnie łącząc elegancję i styl nadwozia „shooting brake” z linią kompaktowego SUV-a, którego bagażnik zapewnia wystarczającą ilość miejsca na sprzęt sportowy podróżnych.

Przednia część nadwozia jest nową interpretacją charakterystycznej dla MMC koncepcji dynamicznej tarczy. W Mitsubishi eX Concept ten akcent zyskał nieco więcej cech czysto praktycznych. Oprócz wizualnej ochrony przodu pojazdu i jego pasażerów, w górnej części tarczy umieszczono światła dzienne LED oraz kierunkowskazy, co czyni je lepiej widocznymi dla pieszych, podczas gdy główne reflektory umieszczone są pod zakończeniami dolnego zderzaka, zapobiegając oślepianiu pieszych i kierowców innych pojazdów. Kolejne rozwiązanie, które służy zwiększeniu poczucia bezpieczeństwa, to zastosowanie powłoki gumowej od spodu i po bokach zderzaka, gdzie jest możliwy kontakt z ludźmi lub z przeszkodami.

Komfortowa przestrzeń

Brak środkowego słupka między przednimi i tylnymi drzwiami zapewnia łatwy i wygodny dostęp do bardzo przyjaznego wnętrza. Aby wyrazić elegancję i styl wnętrza samochodu z nadwoziem „shooting brake”, do wykończenia foteli kierowcy i pasażera użyto materiałów w różnych kolorach, aby stworzyć w każdej ze stron inny nastrój, proponując przestrzeń, która kojarzy się ze sportem, ale zachowując rozświetlony, wyrafinowany i przestronny charakter wnętrza.

Użycie miękkiej powłoki do pokrycia ramy struktury tablicy rozdzielczej i innych ważnych elementów przedniej części kabiny nie tylko tworzy wizualne wrażenie lekkości, ale jest też rozwiązaniem realnie obniżającym masę pojazdu.

W konsoli centralnej znalazło się miejsce na dwa przenośne akumulatory, co jest wsparciem dla aktywnego stylu życia energicznych i ciekawych świata ludzi.

Mitsubishi eX Concept został także wyposażony w przednią szybę z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality - AR), a także w inteligentny wyświetlacz umieszczony w centralnej części kokpitu, co pozwala dostarczać najróżniejsze informacje związane z podróżą samochodem. Podłączenie do sieci informacyjnej za pomocą samochodowych systemów łączności otwiera ogromne pole dla nowych zastosowań, przyczyniając się do zwiększenia poziomu komfortu i wygody korzystania z samochodu.

Zastosowanie technologii rozszerzonej rzeczywistości pozwoliło przetworzyć informacje uzyskane za pośrednictwem systemów łączności samochodowej i wyświetlić je na przedniej szybie AR. Wyświetlanie informacji w polu widzenia kierowcy umożliwia mu zobaczenie zmian w warunkach drogowych bez konieczności dokonywania większych ruchów gałek ocznych i odrywania spojrzenia od drogi przed samochodem. Rodzaje informacji, które mogą być wyświetlane, obejmują wskazówki dotyczące trasy pochodzące z systemu nawigacji samochodowej, alarmy dotyczące odległości od poprzedzającego samochodu, ostrzeżenia o zjeżdżaniu z pasa ruchu oraz informacje o stałych lub tymczasowych znakach drogowych odczytanych przez system rozpoznawania znaków drogowych współpracujący z kamerą.

Ponadto przednia szyba AR współpracuje z systemami śledzenia ruchu i ostrzegania kierowcy przy użyciu komunikacji między pojazdami, pojazdu z infrastrukturą i pojazdu z pieszymi do wyświetlania wskazówek i ostrzeżeń dotyczących tego, co znajduje się poza polem widzenia kierowcy, na przykład o pojazdach lub pieszych zbliżających się skrzyżowania, ale jeszcze niewidocznych dla kierowcy. Pozwalając kierowcy na wcześniejsze podejmowanie decyzji i podjęcie działań, na które zwykle zostają ułamki sekund, przednia szyba AR zwiększa bezpieczeństwo jazdy.

Inteligentny wyświetlacz

Położony w górnej części obudowy zespołu wskaźników inteligentny wyświetlacz zapewnia dostęp do całego szeregu informacji istotnych dla odbywanej jazdy. Po zintegrowaniu ze smartfonem z zainstalowaną aplikacją nawigacyjną, wyświetlacz może pokazywać informacje dotyczące zaplanowanej trasy. Dzięki wyszukiwaniu informacji za pomocą smartfona lub PC i wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) poprzez chmurę obliczeniową, system będzie mógł przedstawiać żądane informacje wyszukane w chmurze. Funkcja AI inteligentnego wyświetlacza umożliwia udzielanie rekomendacji opartych o zrozumienie przez system zainteresowań lub hobby kierowcy.

Wyświetlacze boczne

Wyświetlacze zastępujące tradycyjne lusterka zewnętrzne umieszczono po obu stronach obudowy zestawu wskaźników. Wyświetlacze współpracując z kamerami wysokiej rozdzielczości zamocowanymi do nadwozia wyświetlają obraz sytuacji obok i za samochodem, co ogranicza ruchy oczu, jakie były dotychczas potrzebne do sprawdzenia sytuacji za pomocą lusterek.

Wyświetlacz wsteczny

Wyświetlacz zastępujący centralne lusterko wsteczne zamontowany jest w konsoli górnej samochodu i współpracuje z kamerą wysokiej rozdzielczości znajdującą się z tyłu samochodu. Wyświetlacz zapewnia szerszy i precyzyjniejszy obraz sytuacji za samochodem, niż konwencjonalne lusterko wsteczne.

System elektryczny następnej generacji EV oraz układ napędowy Twin Motor 4WD/S-AWC umieszczają samochód o krok dalej jako prekursora nowej ery w motoryzacji.

Mitsubishi eX Concept korzysta ze szczytowych możliwości wszystkich technologii MMC opracowanych do tej pory, dzięki czemu dysponuje systemem EV nowej generacji, który łączy powiększony zasięg i znakomite osiągi. Układ napędowy zasilają akumulatory drugiej generacji, które charakteryzuje dwa razy większa gęstość zmagazynowanej energii, niż w poprzednio stosowanych akumulatorach, a napęd zapewniają wysoko wydajne silniki elektryczne przedniej i tylnej osi. Wraz ze zmniejszeniem masy i wyższą sprawnością nowego systemu EV,

Mitsubishi eX Concept uzyskuje zasięg wynoszący 400 km. Układ napędowy zapewnia przyspieszenia o dynamice dostępnej tylko w samochodzie elektrycznym, dostarczając moc 70 kW na koła przedniej osi i następne 70 kW na koła tylne, tak więc łączna moc silników samochodu wynosi 140 kW.

Układ napędowy Twin Motor 4 WD zintegrowano z systemem dynamiki jazdy S-AWC, który kontroluje zachowanie samochodu i koryguje je wykorzystując do tego sterowanie hamowaniem kół przednich i systemem AYC zmieniającym rozdział momentu obrotowego pomiędzy tylne koła. Dzięki kontroli nad rozdziałem momentu także pomiędzy tylne koła poprzez system AYC,

Mitsubishi eX Conceptprowadzi się pewnie i realizuje dokładnie to, co zamierzył kierowca. Kierowca może wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy, by wykorzystać pełen potencjał systemu S-AWC. W trybie AUTO czujniki i kamery monitorują i przekazują sygnały świadczące o stanie nawierzchni drogi do jednostki sterującej S-AWC, która automatycznie wybiera optymalny tryb jazdy dla warunków występujących na drodze. Tryb GRAVEL (szuter) zapewnia optymalną przyczepność i napęd na nieutwardzonych drogach lub w ulewnym deszczu, podczas gdy tryb SNOW (śnieg) oferuje optymalne osiągi na zaśnieżonych lub innych bardzo śliskich nawierzchniach.

Mitsubishi eX Concept może zostać połączony z systemem V2H, który umożliwia wykorzystanie energii zmagazynowanej w akumulatorach trakcyjnych do zasilania urządzeń gospodarstwa domowego, co w przeciętnym domu zapewni energię elektryczną na cztery dni. Gniazdo prądu zmiennego 100V o maksymalnej mocy 1500W pozwala również na zasilanie urządzeń elektrycznych, gdy samochód wykorzystywany jest w warunkach biwakowych.