Polscy kierowcy mają potencjał - zostało to udowodnione podczas kwalifikacji do 24-godzinnego, podczas których zespół Lukas Motorsport zajął bardzo wysoką, szóstą lokatę.

Niestety jednak (jak zwykle!) na potencjale się skończyło. Najlepsza z polskich ekip zajęła w wyścigu 20 miejsce. I jak zwykle pozostał niedosyt... I tłumaczenie wszystkiego pechem... Tymczasem nasi poznali swoje miejsce w "szyku"!

Ale po kolei

Robert Lukas, Mariusz Miękoś, Adam Kornacki, Stefan Biliński i Teodor Myszkowski wyruszał do Dubaju pełen optymizmu. Świetne występy na treningach i w kwalifikacjach dawały nadzieję na sukces.

Na pierwszej zmianie w polskim zespole Lukas Motorsport oglądaliśmy Roberta Lukasa. Kierowca z Bielska Białej tuż po starcie zdołał przesunąć się na czwarte miejsce w klasyfikacji wyścigu.

Pierwszą godzinę Porsche 997 GT3 Cup zespołu Lukas Motorsport skończyło ostatecznie na ósmym miejscu. Lukas przekazał samochód swojemu zmiennikowi, Adamowi Kornackiemu, po upływie 70 minut.

Po pięciu minutach spędzonych w depo, Porsche z numerem 33 powróciło na tor. Przed kolejnym zjazdem z nawierzchni, który nastąpił po 151 minutach Polacy zajmowali 12. lokatę. Porsche Lukas Motorsport pojawiło się w depo podczas okresu neutralizacji.

Po Kornackim za kierownicę Porsche wsiadł Mariusz Miękoś, który całą swoją zmianę przejechał pod okresem neutralizacji. W wyścigach takich jak ten w Dubaju „Code 60” oznacza jazdę z prędkością 60 km / godz., zakaz wyprzedzania i do żaden samochód nie może w tym okresie przejechać szybciej jednego okrążenia toru w Dubaju niż 5:04.

Miękoś na swojej zmianie przesunął się z 16. na 10. lokatę. Kolejną zmianę zespół Lukas Motorsport przeprowadził także w okresie neutralizacji i na tor wyjechał Teodor Myszkowski. Na swojej zmianie zdołał wywindować team na 5. miejsce.

Stefan Biliński ukończył swoją zmianę w pierwszej dziesiątce, a Lukas z chwilą upłynięcia siódmej godziny wyścigu był na 6. pozycji.

Po ósmej godzinie Porsche zespołu Lukas Motorsport zajmowało wysoką piątą lokatę. Niestety, później Polacy zaliczyli lekko ponad dziesięciominutowy postój w depo, czego powodem była wymiana klocków hamulcowych.

Samochód z numerem 33 spadł po 9. godzinie zmagań na 16. miejsce. Później udało się przesunąć na 14. pozycję, a półmetek zespół zakończył na trzynastym miejscu.

Po 14. godzinie wyścigu Polacy znajdowali się na 10. miejscu, a po 22 godzinach - na ósmym.

Jednak problemy techniczne i długi postój w depo zepchnęły zespół na 23 miejsce. W końcówce udało się awansować na 20 pozycję.

Ambicji nie zabrakło drugiemu polskiemu zespołowi. Po kolizji wydawało się, że nasi nie pojadą dalej. Tymczasem po trzygodzinnej "walce" serwisu z "naturą" udało się samochód doprowadzić do stanu używalności i zespół powrócił na tor.

Równa jazda przyniosła efekt - Pachura Motorsport zajął ostatecznie 52 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Golf V TDI został sklasyfikowany na trzeciej pozycji w klasie D1! Hanna Sobota, Patryk Pachura, Maciej Potok, Piotr Nowacki i Sebastian Pachura stanęli więc w Dubaju na podium.

- Po kilku godzinach od rozpoczęcia wyścigu w naszego Golfa wjechał innych kierowca, kierujący Porsche – mówi Patryk Pachura. W wyniku tego zderzenia musieliśmy zjechać do boksu. Uszkodzeniu uległa m. in. zwrotnica . Co najważniejsze udało nam się wyjechać z powrotem na tor. Niestety w nocy nie było spokojnie.Czterokrotnie musieliśmy zjeżdżać do serwisu. Na szczęście na krótko. Wszystkie 24h wyścigi są trudne i ten również do takich należał. Adrenaliny dodała też kraksa i postoje w serwisie. Tym bardziej cieszy nas wynik, jaki osiągnęliśmy. Na uznanie zasługuje cały zespół zarówno kierowcy, jak i serwis.

Karolina Czapka, na swojej zmianie pojechała dobrze, ale holenderski team Marcos Racing International musiał wycofać się dość wcześnie ze względu na rozbicie BMW 120d.

Tegoroczna edycja zakończyła się zwycięstwem Porsche 997 GT3 Cup zespołu Land Motorsport 2.

WYNIKI

(573 okrążenia po 5,390 km - w sumie 3088,470 km)

MiejsceKierowcy (Auto)Czas / strata1.Carsten Tilke, Gabriel Abergel, Andzej Dzikevic i Niclas Kentenich (Porsche997 GT3 Cup)24:01.39,088 godz.2.Claudia Hürtgen, Stian Sørlie, Paul Spooner, Abdulaziz al-Faisal (BMW Z4 MCoupe)49,676 min.3.Martin Tschornia, Franjo Kovac, Roland Asch, Sebastian Asch, Kurt Thiim (Porsche997 GT3 Cup)2 okr.4.Miro Konopka, Jiri Janak, Mauro Casadei, Rüdiger Klos (Porsche 997 GT3 RSR)7 okr5.Hubert Bergh, Magnus Öhman, Patrick Söderlund (Porsche 997 GT3 Cup)7 okr.6.Lukas Lichtner-Hoyer, Ryan Sharp, Alex Müller, Vitus Eckert, Thomas Gruber (Porsche997 GT3 Cup)7 okr.20.Stefan Biliński, Robert Lukas, Teodor Myszkowski, Mariusz Miękoś, AdamKornacki (Porsche 997 GT3 Cup)51 okt.52.Patryk Pachura, Hanna Sobota, Maciej Potok, Piotr Nowacki, Sebastian Pachura(Volkswagen Golf V TDI)188- okr.66.Karolina Lampel-Czapka, Van Zannis, Woody Perkins, Matej Konopka, Frank Nebig(BMW 120d)384 okr.