Kupując używane auto, chcemy komfortu jego użytkowania. Pragniemy mieć pewność, że pojazd, który chcemy nabyć, jest bezpieczny, sprawny technicznie i pozbawiony wad prawnych, a jego przebieg jest zgodny ze wskazaniami licznika. W ramach programu Toyota Plus otrzymujemy to wszystko, a dodatkowo jeszcze roczną lub nawet dwuletnią gwarancję, razem z Assistance.

Używana Toyota, zupełnie jak nowa

W przypadku japońskiej marki jest to możliwe z dwóch powodów. Po pierwsze, samochody Toyoty od lat zajmują czołowe pozycje w rankingach niezawodności – już przez to dając gwarancję, że wytrzymają długi przebieg i mogą niezawodnie służyć przez kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt lat. Po drugie, w programie Toyota Plus znajdziemy największy wybór sprawdzonych używanych samochodów tej marki, pochodzących z pewnego źródła. Do tego jeszcze objętych gwarancją. Przykładowo, ceny modelu Aygo startują z poziomu około 13 000 zł, Yarisa znajdziemy nawet za mniej niż 5 000 zł, Aurisa w cenie od około 13 000 zł, Toyotę C-HR od niespełna 72 000 zł, Verso od 16 000 zł, sportową GT86 od 63 000 zł, a Priusa od około 35 000 zł, zaś RAV4– już od 20 000 zł. Hiluxa i dostawcze modele PROACE w salonach Toyoty znajdziemy w cenach od niespełna 50 000 zł.

W programie Toyota Plus dostępnych jest łącznie kilkaset samochodów spod znaku Toyoty i ponad 100 Lexusów – w cenach już od około 25 000 zł. W ofercie jest również prawie 500 samochodów wielu innych marek, których ceny zaczynają się od zaledwie 2 000 zł.

Do wyboru jest pełna gama samochodów we wszystkich możliwych klasach i rodzajach nadwozi. Są auta osobowe – w tym poszukiwane modele z napędem hybrydowym, a także dostawcze. Najnowsze to zaledwie roczne samochody z minimalnym przebiegiem, najstarsze mają zwykle nie więcej niż 10 lat i przebiegi do 200 000 km. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie w wybranym przedziale cenowym. 

Program Toyota Plus to przede wszystkim najlepsze oferty samochodów używanych od dealerów Toyoty, np. model C-HR 1.2 Turbo z silnikiem o mocy 116 KM z 2018 roku z przebiegiem 11 500 km za 75 000 zł lub benzynowy Yaris 1.5 z silnikiem o mocy 111 KM z przebiegiem 5 700 km w wersji wyposażenia Premium, z dodatkowymi pakietami wyposażenia City, Safety i Style – za 49 900 zł.

Toyota Plus - propozycje na każdą kieszeń

Znajdziemy również starsze i znacznie tańsze egzemplarze, np. świetnie utrzymanego Yarisa z 2004 roku z przebiegiem niespełna 10 000 km za mniej niż 10 000 zł. W podobnej cenie można mieć niezawodną Corollę, np. z silnikiem 1.4 D-4D w wersji Terra z uczciwym przebiegiem 200 000 km, która z pewnością pokona jeszcze co najmniej dwukrotnie większy dystans. Najtańsze wśród samochodów innych marek propozycje to np. Ford Focus I generacji z 2004 roku za niespełna 7 000 zł lub o rok starszy Volkswagen Golf IV.

Na drugim biegunie cenowym jest wyposażone w 560-konny silnik Porsche 911 Turbo S z 2014 roku z przebiegiem 87 500 km za około 560 000 zł. Pośród najdroższych aut, oferowanych w programie Toyota Plus, znajdziemy również rocznego, 477-konnego Lexusa LC 500 Prestige z przebiegiem 11 tys. km za około 490 000 zł. W podobnej cenie jest dwuletni Lexus LS 500h, flagowa hybrydowa limuzyna z 359-konnym napędem i przebiegiem niespełna 30 000 km. Jedną z ciekawszych sportowych propozycji jest 477-konny Lexus RC-F z 2017 roku z przebiegiem 26 500 km i ceną około 290 000 zł. Z budżetem do 280 000 zł znajdziemy np. kilka praktycznie nowych, bo zaledwie rocznych Land Cruiserów z przebiegami rzędu 8 000 km.

Toyota Plus - używane, ale z gwarancją

To sytuacja idealna. Cena za używane auto jest niższa. Nawet, gdy mowa o praktycznie nowym, np. rocznym samochodzie z minimalnym przebiegiem. Auta pochodzą z pewnego źródła, którym jest dealer Toyoty – ponieważ każde z nich przed wystawieniem do sprzedaży jest szczegółowo weryfikowane. W ofercie znajdziemy samochody demonstracyjne dealerów, auta po leasingu, a także samochody odkupione lub przyjęte w rozliczeniu od klientów salonów japońskiej marki. Każdy samochód z programu Toyota Plus jest objęty co najmniej roczną gwarancją, podczas której podlega okresowym przeglądom technicznym. Dlatego każdy jest precyzyjnie badany. Sprawdzany jest jego stan techniczny, udokumentowana historia i przebieg.

Ochrona gwarancyjna trwa 12 miesięcy z limitem przebiegu 20 000 km, lub nawet 24 miesiące – z limitem do 40 000 km. Działa na terenie całej Unii Europejskiej oraz Szwajcarii. W Polsce świadczona jest również całodobowa pomoc Assistance w zakresie naprawy pojazdu na drodze i holowania do najbliższego serwisu danej marki. Gwarancja może zostać przeniesiona na nowego właściciela i są nią obejmowane auta w wieku do 10 lat, z limitem przebiegu do 200 000 km. Suma ubezpieczenia, czyli kwota, którą można przeznaczyć na pokrycie kosztów napraw i serwisu w ramach gwarancji, to 20 000 zł.

Gwarancja występuje w dwóch wariantach. Pierwszy to Plus Optimum, obejmujący silnik, elementy elektroniczne i elektryczne, skrzynię biegów, układ przeniesienia napędu i sprężarkę klimatyzacji. Drugi nazywa się Plus Premium i oprócz wspomnianych wyżej części, obejmuje też np. przekładnię hydrokinetyczną, bezstopniowe skrzynie biegów, mechanizm różnicowy, sprzęgło, koła i ich łożyska, wał napędowy i napęd na obie osie, a także układy zasilania, wtrysku paliwa, chłodzenia, klimatyzacji, kierowniczy, hamulcowy, ABS, elektryczny, zespół sterowania pracą silnika ECU, a także przednie i tylne zawieszenie oraz turbosprężarki.

Toyota Plus - sprawdzony i pewny stan techniczny

Każdy pojazd, nim trafi do programu, podlega identycznej, jednolitej i bardzo szczegółowej weryfikacji, która znajduje potwierdzenie w specjalnym dokumencie, tzw. Certyfikacie Kontroli Jakości. Samochód przechodzi wielopunktowe i szczegółowe badanie, które wykonują wykwalifikowani mechanicy Toyoty, korzystając ze ścieżki diagnostycznej i specjalistycznych narzędzi. Sprawdzana jest geometria podwozia i stan nadwozia, dopasowanie drzwi i pokryw, grubość powłoki lakierniczej, stan szyb i zderzaków, ich mocowanie i ew. uszkodzenia. Kontrolowane są nawet pióra wycieraczek. Stan reflektorów i tylnych lamp zostaje sprawdzony pod kątem mechanicznych uszkodzeń i zmatowienia. Technicznej weryfikacji podlega zresztą całe oświetlenie pojazdu.

Kontrolowana jest głębokość bieżnika i stan opon – w tym również koła zapasowego lub zestawu naprawczego. Pod maską sprawdzany jest poziom i stan wszystkich płynów oraz filtrów, jak również akumulator, układ klimatyzacji oraz naprężenie i zużycie pasków. W bagażniku kontrolowany jest stan wykładziny i zamków oraz kompletność wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. We wnętrzu weryfikacji podlegają mechanizmy foteli, stan tapicerki, rolety i mechanizm otwieranego lub składanego dachu, stan pasów bezpieczeństwa, zamki i działanie mechanizmów otwierania okien.

Szczegółowa weryfikacja podwozia obejmuje m.in. sprawdzenie wycieków ze skrzyni przekładniowej, mechanizmu różnicowego i silnika. A także kontrolę końcówek, przekładni i sworzni układu kierowniczego, wału napędowego, półosi i krzyżaków, układu wydechowego wraz z katalizatorem, mechanizmu zmiany biegów, łożysk i tulei zawieszenia, a wreszcie amortyzatorów, wahaczy, przewodów paliwowych, hamulca ręcznego, tarcz i klocków hamulcowych, jak również stanu cylinderków i zacisków.

Po szczegółowej diagnostyce w warsztacie odbywa się jazda próbna, weryfikująca m.in. działanie elektronicznych systemów – w tym ABS i ESP, sprzęgła, skrzyni biegów i hamulców oraz wszystkich pokładowych urządzeń, ogrzewania i wentylacji, spryskiwaczy, a także np. tempomatu, kamer, systemu audio czy nawigacji.

Toyota Plus - wiesz co kupujesz i wiesz co masz

Cena samochodu oferowanego w programie Toyota Plus w niektórych przypadkach może okazać się wyższa niż na portalach aukcyjnych i w ogłoszeniach prywatnych. W zamian otrzymujemy jednak pełną weryfikację stanu technicznego i sytuacji prawnej samochodu oraz gwarancję mechaniczną, czyli de facto – gwarancję spokoju.