Logo
WiadomościAktualnościToyota Prius 2012: retusz naczelnej hybrydy

Toyota Prius 2012: retusz naczelnej hybrydy

Pomimo rozprzestrzenia się technologii hybrydowej na inne modele Toyoty, to Prius nadal gra pierwsze skrzypce wśród hybryd japońskiego koncernu. Właśnie pojawiła się jego unowocześniona wersja

Toyota Prius 2012: retusz naczelnej hybrydy
Zobacz galerię (11)
Auto Świat
Toyota Prius 2012: retusz naczelnej hybrydy

Delikatna modernizacja trzeciej generacji pierwszej hybrydy Toyoty poprzedza wprowadzenie do sprzedaży kolejnych członków hybrydowej rodziny o nazwisku Prius. Odświeżony liftback trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2012 roku. Latem do gamy mają dołączyć Prius w wersji Plug-in oraz hybrydowy minivan Prius+. Najnowszy, kompaktowy Prius c (w Japonii Aqua) powinien pojawić się w salonach pod koniec roku. Trzeba przyznać, że to już spora rodzinka. Należy pamiętać jeszcze o kuzynie Yaris Hybrid, którego premierę zapowiedziano również na salon genewski.

Skupmy się jednak na klasycznym Priusie. Zmiany zewnętrzne to: delikatnie przestylizowany przedni zderzak z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej, przezroczyste klosze lamp, inne lusterka boczne z kierunkowskazami, przeprojektowane lampy tylne i zderzak tylny, a także nowe wzory 15- i 17-calowych felg aluminiowych. W ofercie pojawią się też nowe kolory nadwozia: Bordeaux i Dark Blue (w sumie osiem).

We wnętrzu zmiany również są kosmetyczne. Znajdziemy w nim niebieski guzik startera, zmieniony podłokietnik, bardziej przejrzysty górny wyświetlacz i ciemniejsze kolory wykończenia. Największa nowością modelu jest znany z najnowszych Toyot system multimedialny Toyota Touch z ekranem dotykowym o przekątnej 6,1 cala, na którym poza informacjami z radia czy komputera, wyświetlane są również mapa nawigacji i obraz z kamery cofania. Z systemem można się połączyć za pomocą Bluettoth lub portu USB. Na pokładzie będą mogły się znaleźć ponadto: ulepszony asystent parkowania i energooszczędny system audio marki JBL.

Nowy Prius ma też lepiej się prowadzić, dzięki większej sztywności nadwozia i przestrojonemu zawieszeniu. Precyzyjniejszy stał się też układ kierowniczy. Te modyfikacje mają zapewnić lepsza jakość jazdy. Nic nie zmieniło się jeśli chodzi o napęd. Hybrydowy układ składa się z silnika benzynowego 1.8 i jednostki elektrycznej o łącznej mocy 136 KM.

Toyota Prius 2012 kosztuje w Polsce od 111 tys. zł.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji