Delikatna modernizacja trzeciej generacji pierwszej hybrydy Toyoty poprzedza wprowadzenie do sprzedaży kolejnych członków hybrydowej rodziny o nazwisku Prius. Odświeżony liftback trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2012 roku. Latem do gamy mają dołączyć Prius w wersji Plug-in oraz hybrydowy minivan Prius+. Najnowszy, kompaktowy Prius c (w Japonii Aqua) powinien pojawić się w salonach pod koniec roku. Trzeba przyznać, że to już spora rodzinka. Należy pamiętać jeszcze o kuzynie Yaris Hybrid, którego premierę zapowiedziano również na salon genewski.
Skupmy się jednak na klasycznym Priusie. Zmiany zewnętrzne to: delikatnie przestylizowany przedni zderzak z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej, przezroczyste klosze lamp, inne lusterka boczne z kierunkowskazami, przeprojektowane lampy tylne i zderzak tylny, a także nowe wzory 15- i 17-calowych felg aluminiowych. W ofercie pojawią się też nowe kolory nadwozia: Bordeaux i Dark Blue (w sumie osiem).
We wnętrzu zmiany również są kosmetyczne. Znajdziemy w nim niebieski guzik startera, zmieniony podłokietnik, bardziej przejrzysty górny wyświetlacz i ciemniejsze kolory wykończenia. Największa nowością modelu jest znany z najnowszych Toyot system multimedialny Toyota Touch z ekranem dotykowym o przekątnej 6,1 cala, na którym poza informacjami z radia czy komputera, wyświetlane są również mapa nawigacji i obraz z kamery cofania. Z systemem można się połączyć za pomocą Bluettoth lub portu USB. Na pokładzie będą mogły się znaleźć ponadto: ulepszony asystent parkowania i energooszczędny system audio marki JBL.
Nowy Prius ma też lepiej się prowadzić, dzięki większej sztywności nadwozia i przestrojonemu zawieszeniu. Precyzyjniejszy stał się też układ kierowniczy. Te modyfikacje mają zapewnić lepsza jakość jazdy. Nic nie zmieniło się jeśli chodzi o napęd. Hybrydowy układ składa się z silnika benzynowego 1.8 i jednostki elektrycznej o łącznej mocy 136 KM.
Toyota Prius 2012 kosztuje w Polsce od 111 tys. zł.