Już w bazowej wersji Terra Toyota Yaris Hybrid może się pochwalić bardzo bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in.: automatyczną skrzynią biegów, 7 poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy VSC, światła do jazdy dziennej typu LED oraz automatyczną klimatyzację dwustrefową. Władze koncernu liczą, że dzięki odpowiednio skalkulowanej cenie (65 100 zł) w stosunku do oferowanego wyposażenia, nowy model zostanie najbardziej popularnym pojazdem hybrydowym na rynku.
Zespół napędowy hybrydowego Yarisa składa się z benzynowego silnika spalinowego 1.5 l o mocy 74 KM, silnika elektrycznego o mocy 61KM, generatora wykorzystywanego m.in. do odzyskiwania energii z hamowania, bezstopniowej przekładni oraz baterii niklowo-metalowych. Łączna moc zespołu hybrydowego wynosi 100 KM. Producent deklaruje, że w ruchu miejskim auto ma zużywać nieco powyżej 3 litrów paliwa na 100 km.
Pomimo zastosowaniu układu hybrydowego, nowy Yaris dysponuje taką samą ilością miejsca w kabinie i pojemnością bagażnika, co normalna wersja spalinowa. Toyota Yaris Hybrid zostanie objęta pięcioletnią gwarancją na cały zespół napędowy z limitem na 100 tys. km.