Połączone siły mają pozwolić na produkowanie samochodów zgodnie z najnowszymi trendami w motoryzacji, takimi jak łączność z internetem, autonomiczność, współdzielenie pojazdów i elektryfikacja.

Toyota i Subaru od 2005 roku produkowały dla siebie wzajemnie różne modele oraz wspólnie opracowały bliźniacze sportowe coupe Toyota GT86 i Subaru BRZ. W czerwcu tego oba koncerny ogłosiły, że wspólnie zaprojektują platformę dla samochodów elektrycznych na baterie (BEV), a następnie zbudują oparty na niej samochód z napędem AWD Subaru i zelektryfikowanymi układami napędowymi Toyoty.

W nadchodzącym okresie, w ramach zacieśnionej współpracy firmy wspólnie opracują nowe modele 4x4 oraz następną generację Toyoty GT86 i Subaru BRZ. Subaru wprowadzi napęd Toyota Hybrid System do swoich kolejnych modeli, po udanej adaptacji do SUV-a Crosstrek Hybrid, oferowanego na amerykańskim rynku. Jednocześnie obaj producenci rozwiną współpracę w dziedzinie łączności samochodów z internetem i autonomicznego prowadzenia.

Toyota zwiększa swoje udziały w Subaru z 16,83% do 20%, zyskując 20-procentowe prawo głosu. Tym samym Subaru staje się spółką zależną Toyota Motor Corpotation. Jednocześnie Subaru przejmuje akcje Toyoty o takiej samej wartości (do 80 miliardów jenów). Firmy zacieśniają więzi, jednak marki Toyota i Subaru zachowają własną indywidualność.