- Toyota dominuje na polskim rynku, ma aż pięć modeli w zestawieniu TOP 10
- Bestsellerem jest Corolla, ale kupują ja głównie firmy
- Osoby prywatne wybierają małego SUV-a i modnego crossovera
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Od stycznia do listopada 2024 r. japońska marka wyrobiła sobie już niemal dwukrotną przewagę nad drugą w rankingu Skodą i ma 18,75 proc. udziału w rynku. W tym czasie zarejestrowano 92 tys. 972 osobowe Toyoty i 53 tys. 213 Skód. Na trzecim miejscu do listopada br. plasuje się Volkswagen z 34 tys. 194 rejestracjami. Różnice są na tyle duże, że po grudniu kolejność nie powinna ulec zmianie.
Poznaj kontekst z AI
Za tak dobrą sprzedaż Toyoty odpowiada pięć zróżnicowanych modeli. Co interesujące, klienci indywidualni wybierają inne samochody niż firmowi. Ci drudzy kupują jednak dwukrotnie więcej - 61 tys. 17 do 31 tys. 955 rejestracji w okresie styczeń-listopad 2024 r.
Dane na podstawie Centralnej Ewidencji Pojazdów pochodzą od Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).
Toyota Corolla — numer 1 we flotach
Nie ma zaskoczenia, bestsellerem jest Corolla. Model wybierany głównie w wersjach hybrydowych HEV oraz dostępny w trzech nadwoziach: hatchback, sedan i kombi. W okresie styczeń - listopad 2024 zarejestrowano 25 tys. 684 kompaktowe Toyoty. Co interesujące, to w zdecydowanej mierze zasługa firm, które odpowiadają aż za 21 tys. 842 egzemplarzy. U "Kowalskiego" Corolla jest dopiero czwartym wyborem z gamy modelowej Toyoty.
Toyota Yaris Cross — miejski przebój
SUV segmentu B to drugi filar Toyoty na polskim rynku - 14 tys. 354 rejestracje do końca listopada. W tym przypadku mamy jednak odwrotną sytuację niż z Corollą — więcej aut trafia do klientów indywidualnych niż do instytucjonalnych, choć różnica nie jest aż tak duża. Yaris Cross to wybór nr 1, jeśli chodzi o nabywców prywatnych w ogóle - 8 tys. 237 rejestracji.
Toyota C-HR — odważna propozycja
Pierwsza generacja crossovera Toyoty cieszyła się dużą popularnością, po premierze drugiej nic się nie zmieniło (to samo można powiedzieć o odważnym i oryginalnym designie, szczególnie jak na tę japońską markę). Nowy C-HR uplasował się na trzecim miejscu podium z liczbą 13 tys. 21 rejestracji. Udział klientów indywidualnych i firmowych jest niemal taki sam (6 tys. 162 i 6 tys. 858 od stycznia do listopada 2024).
Toyota Yaris — klasyka gatunku
Do końca roku kolejność najlepiej sprzedających się Toyot może się jednak zmienić, ponieważ modelowi C-HR depcze po piętach klasyczny Yaris, czyli znany, nieduży hatchback. Od stycznia do listopada zarejestrowano w Polsce 12 tys. 951 Yarisów. Tutaj znowu przewagę mają klienci instytucjonalni z liczbą 8 tys. 214 rejestracji.
Toyota RAV4 — duży SUV również popularny
Zestawienie najpopularniejszych modeli Toyoty na polskim rynku zamyka RAV4 - 10 tys. 32 rejestracje. Co interesujące, tego rodzinnego, praktycznego SUV-a również wybierają w większym stopniu firmy, które zarejestrowały do listopada br. 6 tys. 858 egzemplarzy. Auto dostępne jest z napędem hybrydowym HEV lub plug-in.
Powyższe pięć modeli stanowi zdecydowaną większość zarejestrowanych w Polsce nowych samochodów osobowych Toyoty od stycznia do listopada 2024. Odpowiadają one za 76 tys. 42 rejestracje ze wszystkich 92 tys. 972 w tym okresie.