Kombajn rolniczy i opony przewożono z Niemiec na Litwę. Jak informuje Inspekcja Transportu Drogowego, kierowca posiadał zezwolenie na przejazd nienormatywny, ale masa i gabaryty zespołu pojazdów były niezgodne z przepisami. Kontrola wykazała, że ciężarówka ważyła o 1,5 tony za dużo, a nacisk podwójnej osi napędowej przekroczono o 1,4 tony. W dodatku pojazd był za szeroki i za długi. Ponadto powinien być pilotowany, o co nie zadbał litewski przewoźnik.
Na tym nie koniec. Inspektorzy wzięli pod lupę również czas pracy kierowców. Szybko okazało się, że jeden z nich prowadził bez zalogowanej do tachografu karty i pięciokrotne skrócił wymagany czas odpoczynku dobowego. Obaj kierujący wydłużyli także jazdę dzienną oraz jazdę bez wymaganej przerwy.
Kontrola zakończyła się wydaniem czasowego zakazu dalszej jazdy. Kierowców ukarano w sumie 12 mandatami na łączną kwotę 6 300 zł. Kary nie uniknie także firma przewozowa, wobec której wszczęto postępowanie administracyjne zagrożone karą 18 tys. i 12 tys. zł.