Już od jakiegoś czasu krążą pogłoski, że Triumph pracuje nad naked bikem, jednak dotychczas wiadomo było tylko tyle, że nowy motor otrzyma jednostkę napędową ze sportowej Daytony 675. Spekulowano także nazwę – czy będzie to Speed Triple albo Sport Triple – ostatecznie producent zdecydował się na prawdopodobnie najbardziej logiczną nazwę Street Triple 675. Ażeby zapobiec kolejnym spekulacjom producent ujawnił kilka danych technicznych i pierwsze fotografie maszyny.

Na podstawie zdjęcia można stwierdzić, że stylistyka „sześćsetki” będzie nawiązywać do większego rodzeństwa o nazwie Speed Triple. Z przodu pojawiły się dwie masywne okrągłe lampy, nad którymi zamontowano minimalistyczną owiewkę chroniącą deskę rozdzielczą. Widzimy również, że nowy naked bike zapożyczył z modelu Triumph Daytona 675 nie tylko silnik, ale również aluminiową ramę i zawieszenie, które składa się z przedniego widelca upside-down o średnicy rur 41 mm i tylnego wahacza z centralnym amortyzatorem.

Triumph Daytona 675 dysponuje 3-cylindrową jednostką o mocy 92 kW (125 KM) przy 12 500 obr./min i momencie obrotowym 72 Nm przy 11 750 obr./min. Taka sama jednostka pracuje w modelu Street Triple 675, mówi się jednak o mocy obniżonej do poziomu 78 kW (106 KM). W połączeniu z masą netto 167 kg będzie chodziło o niezłego dzikusa. Wysokość do siedzenia 800 mm to standardowy wynik, a zbiornik paliwa o pojemności 16,6 l jest porównywalny do konkurencji.

A z kim nowy streetfighter Triumph Street Triple 675 spotka się w ringu? Powinny się bać japońskie „sześćsetki” Yamaha FZ6, Honda CB 600 F Hornet czy Suzuki GSR 600. Moc nowego Triumpha jest taka sama jak u Kawasaki Z750, a bez problemu można wyzwać na pojedynek takie maszyny jak BMW F 800 czy Ducati S2R z silnikami o pojemności 800 cm3.